Thursday 2 October 2008

Nostalgi <3

Jeg har hatt en sånn tilgode-lapp på Norli som har ligget på pulten min i en halvannen evighet, og i dag fikk jeg endelig brukt den! Da jeg gikk inn der så tenkte jeg at det ble vel en bok eller noe annet "fornuftig", men så fikk jeg øye på "Pippi" - på DVD! Snakk om nostalgi da :D Jeg har alltid digget Pippi, har jo vokst opp med filmatiseringen av Astrid Lindgrens bøker. Så da ble det to av de DVD'ene gitt, to episoder på hver disk :)

                                                                            
Når man snakker om nostalgi... Jeg savner "gamle" Barne-TV; Sesam Stasjon, Gullars (bildet - evig skjønn!)... Til og med Kykelikokos (kan jo det nummeret fortsatt :P)! Den nye formen for Barne-TV er, hva skal jeg si, crappy og kjedelig? Altså sånne hypermoderne tegnefilmer og TV-hosts som snakker som om ungene skulle vært skrapt for hjerneceller, jeg vet ikke helt... Unger er kanskje unger, men unger er ikke dumme! Husker at moren min fint kunne sitte sammen med meg og se på Barne-TV da jeg var barn, og faktisk syntes hun det var underholdene. Dersom jeg hadde hatt barn nå så hadde ikke jeg hatt det like moro som min mor, enough said :P



Nå er det jo snart jul igjen(!), og det betyr også Julekalender på NRK. Serier som Jul på Sesam Stasjon, Amalies Jul, Vertshuset den Gyldne Hale og Jul i Skomakergata er Julekalendere jeg husker skikkelig godt, og har fortsatt lyst til å se i dag. Syntes det er synd at NRK ikke sender disse lenger, savner de! Hvem husker vel ikke Tøffe Tøfflus og "Snurr Film!"? :D



















                                                            Dette er for så vidt resten av det jeg shoppet i dag:



Dagens musikktips:
"Pain" med Three Days Grace

6 comments:

Anonymous said...

Kul genser Kristine ;) Men du er vel klar over at ingenting av dette passer sammen?

Anonymous said...

hvis genseren er lang funker den jo med tights :D eller tights og shorts da. fin genser ja :3 likte t-skjorta også!

K(ristine) A(malie ) said...

Lene: Hehe har ikke satset på et helt antrekk her nei, så er klar over det ;)

Hannalini: Genseren er lang ja :D Kjøpte den som kosegenser egentlig, funker jævlig bra med tights! Gleder meg til vi skal shoppe!!!!111 :D

Mammabenti said...

Tusen takk for det,hyggelig å høre:)

Kul genser du har shoppa:D

Dennis Alexis Hellström said...

KA: Tack så mycket! :D Kul att du läser! <3

Camilla Didriksen said...

Så koselig innlegg :)