Monday 15 September 2008

Today's Look: Rock Hard ;)

Det å blande rocka og feminine plagg er en trend jeg har blitt mer og mer fan av i det siste. Som min mor pleier å si om denne kombinasjonen: "Det ser litt frekt og rampete ut!" Og det liker vi!! ^^

- Hettejakke fra Hard Rock (Rock Shop i Tokyo)
- Body fra Gina Tricot
- Halvveis baggy jeans fra Gina Tricot
- Skjerf fra Hard Rock (Rock Shop i London)
- Pumps fra DNA
- Sixpence fra HM

Tar med parfymen jeg har på meg også:
Emporio Armani Diamonds -> Anbefales!









Dette er en liten "advarsel" til resten av dette innlegget og fremtidige innlegg: Jeg er en person med ganske sterke meninger (er iallefall det som har blitt skrevet om meg i årboka to år på rad), og jeg er ikke redd for å uttrykke de. Selvfølgelig kan folk være uenige i de meningene, men jeg håper at dere skjønner at jeg ikke er ute etter å verken såre eller fornærme noen her. Jeg vil bare dele min erfaring, ikke te meg som noen besserwisser!


Billig/dyrt, Chanel/Pierre Robert... Doesn't matter to me. Jeg føler ikke for å gå med merkeklær til oppover ørene bare fordi det er Prada eller Chanel når det finnes så mye annet kult der ute til en tidel av prisen, selv om jeg kanskje kunne gjort det. Dessuten syntes jeg det er litt småkvalmt å flashe med en god økonomi, eller det å lage inntrykk av at man har bakenden full av verdipapirer når situasjonen faktisk er det stikk motsatte. Jeg har sett og hørt om mange sånne tilfeller, og jeg syntes det er sykt rett og slett. Ett og annet dyrt plagg har jeg jo, men det er ikke sånn at jeg har forsikring på garderoben min heller... Poenget mitt er at selv om man går med Valentino eller Dior, så er det ikke nødvendig å skryte av det med nesa i sky av den grunn. Dere kan jo spørre dere selv om følgende: Vil jeg gå med en HM-bukse som sitter dritfint på meg eller vil jeg gå med en bukse fra en av Fru Beckham's kolleksjoner som for det første sitter helt for jævlig, men også føles sinnsykt ubekvem, bare fordi det er DET merket? Det er ikke tvil om at jeg ville valgt det første! Jeg vil heller ha komplimenter for en kickass-rumpe og killer legs enn å høre "Du må jo være rik!" 

Hvordan jeg tenker når jeg setter sammen antrekk... Ikke det at jeg er noen mote-ekspert i den forstand at jeg vet hva som er in til alle tider og sånt, men da igjen så følger jeg ikke moter slavisk :P Jeg setter sammen antrekk etter ganske simple prinsipper egentlig, men cluet er at jeg er veldig (!) bevisst. Altså, selv om man har på seg to plagg som er freshe individuelt sett betyr ikke det nødvendigvis at de er freshe sammen (om dere tok den :P). Dersom jeg har kun et snev av tvil angående det jeg har på meg når jeg ser meg i speilet, så enten fikser jeg det eller dropper det helt. Enten så funker det, eller så funker det ikke; så enkelt er det! Her er mine personlige guidelines når det gjelder klær:

Regel nr. 1: ALDRI bruk farger som ikke passer sammen, selv om det skal være meningen! Enkelte kan selvfølgelig komme unna med sånne kontraster, men det er kjempelett å bomme :P Been there, done that... Horrible, trust me!

Regel nr. 2: For the love of God, vær bevisst på hvordan plagg former seg etter kroppen din! En bukse som sitter feil kan gi deg noen kilo ekstra :S And who wants that?!

Regel nr. 3: De fleste vet det at man ikke skal gå over tre-fargers grensen; dersom man for eksempel har på seg en grønn genser, blå jeans, gul t-shirt, brunt skjerf og røde sko så kan det se litt ugjennomtenkt ut. Jeg for min del er veldig påpasselig med å ikke bryte den grensen, og det er egentlig sjeldent at jeg bruker mer enn to farger (selv om det er tre farger i dag da...). Videre så tenker jeg det at det er viktig å repetere minst en farge, som i dag hvor jeg har en svart sixpence, svart skjerf, svart body og svarte pumps. I stedet for sixpencen eller skjerfet kunne jeg for eksempel brukt et litt stort svart armbånd, eller rett og slett solbriller dersom det hadde vært vær for det!

Regel nr. 4: Når jeg bruker kun to farger, noe jeg ofte gjør, så pleier jeg å ha ett plagg i en farge og resten i den andre: det vil si jeg "bygger" antrekket opp rundt ett plagg. For eksempel, jeg vil ha på meg en tynn grå ullkjole med korte ermer. Jeg vet at svart og grått (høres deprimerende ut, I know :P) går fint sammen, så dette er en beskrivelse av hvordan antrekket ville sett ut: Grå kjole, svart genser under, svarte tights, svarte sko. MEN (!), det er viktig å gjevne det litt ut, og det kan man enkelt gjøre med sølvfargede (evt actual silver) accessories :) Even better, et smykke som inneholder både sølv og svart! Men velg med omhu, according to style! Dere vet den der røde tråden som det snakkes om angående essays osv, samme sak her og ;)

Regel nr. 5: Ha guts til å være i det minste litt individuell i stilen. Om det er en 20 år gammel skinnjakke fra Østerrike eller pulsvarmere med broderier... bruk sånt til å stæsje opp antrekket. Å ha en personlig touch er bare sjarmerende etter min mening ^^ Etter å ha hatt teater i et par år så har jeg vendt meg til å studere folk rundt meg, og i den forbindelse har jeg jo sett hva folk har på seg. Jeg har lagt merke til at flere og flere på skolen for instance har utviklet stilene sine, og det er tydelig at man blir inspirert av hverandre :) Men så var det disse såkalte Smurfene igjen da. You know, de som ser så og si helt make ut: hvit/rosa genser, jeans, støvletter og en gedigen boblejakke! Altså grunnen til at man i det hele tatt ser forskjell på enkelte Smurfe-figurer er jo fordi at de har et element som forteller oss hva de er for noe, men når man ser en hel haug med identiske blå figurer med hvite hatter... Det blir jo Find Wally i blinde! 

Da tror jeg at jeg har fått med meg det mest sentrale her... Håper at noe av det jeg har skrevet høres fornuftig ut da :P

47 comments:

Anonymous said...

for meg så virker det ikke helt somom du følger dine egne regler... som den buksen du har på deg i dag.

K(ristine) A(malie ) said...

Hehe jeg følger alltid reglene mine, men hvis du ikke liker buksa mi så er det en annen sak ;)

healthy lifestyle said...

Bra sagt, og fint antrekk ;)

Dennis Alexis Hellström said...

Tack! Välkommen åter. <3

Anonymous said...

hahaha. for gjøre et eksempel ut av det du hadde på deg idag:
1. hva faen er greia med sixpence? Greit nok om du er 69 år og bor i Storbritannia, men hei det gjør jo ikke du?
2. Den buksen.. Sorry, men du ser ut som du har noen kilo ekstra. Noe du forsåvidt også har;)
3. Den genseren var stygg. Den sitter stygt og får deg til å se ut som du har større mage en du har. Dessuten kan jeg se at den har grått mønster som betyr at du har på deg hele; 1,2,3,4,5 farger i dag. Rosa genser, grått & hvitt trykk, Blå bukser og svart sixpence.
4. Pumpsene dine var drit stygge. Og passet ikke med resten av antrekket i det hele tatt.

Hvis du vil se noen bloggere med bra stil; sjekk ut: www.ulrikkelunds.blogg.no og www.linniiie.com.

K(ristine) A(malie ) said...

Resten av SIS: Oioioi, har jeg fornærmet deg nå? :( Det var som jeg sa tidligere i et innlegg; stilen min er av typen elsk/hat. At du ikke liker den, det er din sak :) Men jeg har i det minste guts nok til å ha en original stil ;)

Når det gjelder dagens antrekk... Dersom jakka hadde vært delt opp i like mye hvitt, rødt (for den er fakitisk rød, hvilket betyr at du umulig kan ha sett meg "live" i dag) og grått så skulle jeg sagt meg enig med deg. Men altså her snakker vi om LITT grått og noen små hvite bokstaver, samt at en del av trykket faktisk er svart ;) Dette kommer kanskje som en overraskelse for deg, men jeg har fått ganske mange komplimenter for den jakka :) Pumps'ene mine likedan! Greia med sixpence, det er en godt bevart hemmelighet ;)

Hvis du tror at du tar rotta på meg med en usaklig kommentar om vekta mi, da vet du ikke mye om meg ass...

Hvis du faktisk går på SIS og har noe mer du skulle ha sagt til meg så kan vi ta det face to face på skolen i morgen, skal vi si det sånn? ;)

Anonymous said...

ikke følger dine egene veier? fra annonym? haha! riktig person å melde! Hva faen vet du om det a? kjenner tydligvis ikke denne jenta du;)synd. Som den buksen du har på deg idag? SAKLIG. Ikke bry deg kristine, sikkert en eller annen taper som ikke har noe bedere å gjøre:)

Anonymous said...

Resten av sis: Å herregud, har du det SÅ vanskelig med deg selv at ved å rakke ned på andre mennesker, får du en ekstrem tilfredstillelse? Nesten som en orgasme kanskje? (hvis du i det hele tatt vet hva det er.)

Når det gjelder ulrikkeslund blogg, så anser jeg henne som ei dolle som kler seg i de klærne ALLE kler seg i nå til dags Mye av de plaggene hun har på seg er direkte harry, og for å være ærlig: Må man følges andre moter for å være trendy? Kristine kler seg i de klærne HUN føler seg trendy i. Jeg kan gjerne føle meg trendy i joggebukse om jeg vil, så de derre motebloggene til oversminka brunkremtryner kan du stappe oppi der sola ikke skinner!!!

Noen kilo ekstra ja. hehehe.. Kristine er noen av de mest slankeste jentene jeg har sett :) I tillegg har han store pupper, noe som ser helt perfekt ut til hennes kropp. Men skjønner jo det plager deg der du sitter med en opprulla fleskemage trykka ned i en altfor trang Miss Sixty bukse, eventuelt får deg på deg noen bukser at all? Men ok, det finnes håp for deg også. Kanskje et slankeprogram ville vært tingen?

Greia med sixpence ja. Tja, si det? Siden du tydeligvis ikke har hjerne, eller mulig den er på str med en peanøtt, så bruker man en sixpence på hodet!!! Så ikke gidd mase mer om det.


"Hvis du vil se noen bloggere med bra stil; sjekk ut: www.ulrikkelunds.blogg.no og www.linniiie.com."

Jaha? så fordi du synes de har en bra stil, så skal Kristine også synes det? GIVE ME A BREAK!!! Brunkremtryner med masse corny plagg er ikke akkurat så ORGINALT, eller?

Jeeeess.. regna med du skulle såre Kristine nå, og skikkelig dytte henne ned i søla. Men det klarte du ei. Egentlig litt greit at jeg har flere bekjente som jobber innenfor div internettleverandører, og dette skal jeg tipse de om i morgen, så får vi opp IP og litt diverse på deg :)

Så tenker jeg at vi sees snart :) For jeg vil gjerne treffe deg! Så får vi diskutert dette ferdig, hm?

Erika Akselsen said...

HAHAHAHAHAHAHA. Jeg ler. anonym ? kedetgåååååri ?

når legger igjen anonyme kommentarer hvor man slenger drit om andre, har man veldig lite å gjøre på. det vil hvertfall jeg påstå :P Om du har et såpass lite innholdsrik liv og så dårlig selvtilitt at du faktisk er "anonym", så tror jeg du slenger drit til feil person. om du ser deg i speilet, finner du riktig person å rakke ned på. og btw, tror du kristine bryr seg om hva en tok som deg sier ? Hun har vel faen mer selvrespekt og selvtilitt en det. haha. jeg ler av deg.
gå inn på ebay å se om du kan få kjøpt deg ett nytt liv, du trenger det ;)

Glad i deg Kristine <3

Anonymous said...

Skjønner meg faen ikke på denne dritt-slengingen! Dere bør virkelig respektere hva andre folk ønsker å ha på seg.

Forresten, ekke så jævla vanskelig å herme etter Victorica Beckham og den gjengen der, kjøp deg et par blader i uken så har du kontroll på det der.
Har mer respekt til de som faktisk finner sin egen stil. Enough said.

Anonymous said...

Fint flere henger så på her. Den type skittkasting som en viss anonym har bidratt med er uakseptabelt, umodent og utrolig feigt! Vi skal nok følge litt med her ja ;)

Camilla Didriksen said...

Bra innlegg! :)

Fint antrekk! :D

Anonymous said...

Haha. Det er bra dere klarer å være så jævlig usaklige som mulig da:) Å anta utifra det jeg skrev at jeg er en feit liten blubbe med miss sixty bukser blir bare litt for lættis for å si det på deres måte. Jeg bruker hverken bukser fra Miss Sixty eller ONLY for den sags skyld, men heller merker som kler meg og min kropp. Jeg kan forresten informere om at jeg er godt over 170cm høy og at jeg også veier under 60 kilo, ikke det at det har noe å si for denne "debatten", men om dere vil ha det på den måten for dere det på den måten:)

Jeg blåser forsåvidt langt i om dere har en annen mening om både Ulrikkes og eieren av denne bloggens antrekk, jeg sa bare min, men satte den samtidig litt på spissen fordi jeg synes det passet seg.

Og hvis eieren av denne bloggen er "er noen av de mest slankeste jentene jeg har sett :) I tillegg har han store pupper" har du ikke sett mange jenter. (Gramatikk er noe dritt!) Men, det er vel kanskje ikke så rart i og med at du må se deg selv i speilet hver morgen. Backfire hoho.

"Egentlig litt greit at jeg har flere bekjente som jobber innenfor div internettleverandører, og dette skal jeg tipse de om i morgen, så får vi opp IP og litt diverse på deg :)"

Så fint da, bortsett fra at du må ha tilatelse fra politiet for å få ut slik informasjon, noe jeg tviler sterkt på at du får:)

Og møte meg kan du drite langt i, jeg står for alt jeg har sagt ett hundre prosent, men livet mitt er ikke så lite at jeg gidder å bruke mer tid en de fem minuttene det tar meg å skrive dette på denne saken.

Jeg synes Kristine har en helt ræva stil, antrekkene hennes er rare, umatchende, utiltrekkende og stygge. Sorry, men det er min mening:) Kan du/dere ikke respektere den for det være deres problem!

Have a nice life:) Og et lite tips, skaff deg litt mer informasjon og stilinspo, for uansett hvor sexy du føler deg i joggebukse så er det ikke sexy!

:)

K(ristine) A(malie ) said...

Jajaja: Hadde du hatt et liv, så hadde du ikke giddet å kommentert dette her engang ;) Du liker ikke stilen min, greit nok det, men det er da ingen grunn til å være ufin fordet! Jo Mona tar hardt i, men hun svarer tilbake med samme mynt. What goes around comes around ;)

Hvis du står får det du sier og er SIS elev, så tør du å møte meg. Hvis du fortsatt nekter, så har jeg en klar mistanke om hvem du er ;)

Og når det gjelder IP-adresser... Du vet visst ikke så mye om hvor lett de faktisk er å få fatt i ;)

PS: Jeg er 176 cm og veier 56 kilo, så nå vet du det ;)

Anonymous said...

det gjør du faen meg ikke.. haha synd det.
ta deg en banan

K(ristine) A(malie ) said...

Du får tro hva du vil, jeg vet jo selv at jeg veier det jeg sier ;) Og du kan da umulig ha peiling på kosthold, i og med at bananen er den feteste frukten!

Anonymous said...

Jajaja: Backfire? Jeg føler meg ikke truffet på noen måte :) At du må oppgi din vekt og høyde her inne for å "overbevise" oss om at du er slank, er bare underholdende. Fikk det som vi ville jo! :) Beklager så mye at du ikke stod først i køen da de pene kroppene ble delt ut.

"Jeg kan forresten informere om at jeg er godt over 170cm høy og at jeg også veier under 60 kilo, ikke det at det har noe å si for denne "debatten", men om dere vil ha det på den måten for dere det på den måten:" Med andre ord: Du bare MÅTTE fordi du er livredd for at vi skal tro du er ei feit hengræv.


Ta nå den store kjeften din, samt kritikken din og gå på en treningstime istedet. Høres ut som du trenger å få ut litt sinne. Tydelig at du trenger stilikoner og forbilder for at du skal vite hva som er pent eller ikke, ettersom du skal være så bedrevitende om hva Kristine burde ha på seg eller ikke.

"Haha. Det er bra dere klarer å være så jævlig usaklige som mulig da:) Å anta utifra det jeg skrev at jeg er en feit liten blubbe med miss sixty bukser blir bare litt for lættis for å si det på deres måte.

"Jeg bruker hverken bukser fra Miss Sixty eller ONLY for den sags skyld, men heller merker som kler meg og min kropp."


Skal vi se.. Ordet "lættis" er ganske fjortis vil jeg påstå. Og det heter vel ikke "for den sags skyld"? Måtte bare nevne det siden du skulle være så Miss Perfect på mine skrivefeil tidligere. (Gramatikk er noe dritt!) ;)


Hehe.. forstår at det er surt for deg å måtte gå i XXL-avdelinga på HM, men trenger vel ikke klage til oss om det? Vi driter vel i at du ikke kan bruke NORMALE størrelser slik oss andre vel! :) Vi smetter fint inn i 34/36/38 uten problemer, så bare fordi du ikke får trøkka blubbemagen din ned i bukselinninga så betyr det ikke at vi heller ikke får det ;)

"for uansett hvor sexy du føler deg i joggebukse så er det ikke sexy!"

Skjønner du snakker av egen erfaring her.. beklager på dine vegne at du ikke har råd til andre klær enn joggebukser når du vil føle deg sexy.


I tillegg forstår jeg at ONLY bukser etc kanskje er i dyreste laget for deg ettersom du var så ivrig med påstandene dine om hvorvidt man er sexy i joggebukse eller ikke.

For meg høres det ut som du burde slutte å lese bloggen til Kristine siden du har så mange "sterke" meninger og "gode" råd. Forøvrig håper jeg også du kan lære deg å legge ordet "lættis" på hylla. Du trenger ikke leke 17 år, vi har for lengst forstått at du er det, lillevenn. Ha en nydelig dag! :)

Anonymous said...

"Kan du/dere ikke respektere den for det være deres problem!"

Men for faen.. skal man respektere deg, så lær deg først å skrive rene setninger da - UTEN stygge gramatikkfeil! ;)

Det heter: Kan du/dere ikke respektere mine meninger,(KOMMA!!!) FÅR det være deres problem."

Har du ikke lært forskjellen på for/får? Og kommabruk? Kan ikke det heller nei?

Jævla NEK.

Anonymous said...

38 er en stor størrelse... just so u know

Anonymous said...

Kristine, hvem er det du tror jeg er? Hvis du gjetter riktig så skal jeg møte deg;)

K(ristine) A(malie ) said...

Syntes du skal møte meg uansett jeg, så skal vi se hvor tøff du er! Må ikke la meg tro du er feig vettu ;)

Menneh, "jajaja" har sagt meg en god del :)

Anonymous said...

Greit, møt meg på magasinet i lunsjen på fredag;)

K(ristine) A(malie ) said...

Dette syntes jeg vi kan ta før skolen begynner, skal vi si New Student Lounge rundt halv ni? :)

Anonymous said...

jeg syntes denne komenteringen begynner å miste fokus, kanskje vi skal gi oss mens det fortsatt er morsomt å lese gjennom?
kristine jeg syntes du kan nevne navnet på den du tror det er? det hadde vært spennende;)

Anonymous said...

Neida:) vi kan ta det foran alle vi! møt opp du:) og ta med deg mona, så kan vi se hvem som passer best i en str 0!

K(ristine) A(malie ) said...

SIS elev: Tror du vet jævlig godt hvem det er, jeg :)

K(ristine) A(malie ) said...

Tror du seriøst jeg gidder å vente til lunch med å treffe deg når jeg slutter tidlig, på en fredag? :P Men ok, da tar vi det i mattetimen da!

Anonymous said...

selvfølgelig, men tør du ikke alikevel sexy?

K(ristine) A(malie ) said...

Jeg tør ;) Så, IB-2 mattetimen til Brodie på fredag? :)

Anonymous said...

Tror du alle er like dumme som deg og tar studies? :) Lærerne trenger vel ikke akkurat å blandes inn så nei, tenker vi ser hvor tøff du er foran alle jeg:)

Foreslår forresten at du tar en "sporty chick" blogg i morgen i og med at det er sportsday!

Anonymous said...

jojo, kult det men hva vis personen ikke går i den klassen? ojojoj, hva gjør vi dA?!

K(ristine) A(malie ) said...

Unnskyld meg for at jeg ikke er interessert nok i matte til å fortsette å ta standard :S Vil du ha det bekreftet så ta deg en prat med Wakeford!

Det er tydeligvis meg som person du har problemer med her, og det er greit nok. Er du seriøst så feig at du ikke tør å møte meg på tomannshånd, eller med en lærer til stede? Jeg kan godt komme til timen din og jeg, matte kan jeg gjøre senere :)

Anonymous said...

Ok. Kom til standard da så kan vi diskutere DEG siden det betyr så mye for deg:)

K(ristine) A(malie ) said...

Jeg forventer at du står utenfor Heyerdahl 08.50, så skal du få si det du vil - to my face :) Du får fem minutter av min tid. End of discussion!

Anonymous said...

wow, kristine det høres nesten ut som om du skal banke opp noen

Anonymous said...

Jeg gidder ikke å komme tidlig på skolen for deg.

Anonymous said...

Hva om han har matte i den røde da?

Anonymous said...

I'm not a whole number, we're talking veeery many decimals ;)

<3<3<3<3<3

jeg støtter deg kristine! og jeg synes du har jævlig fet klesstil!

K(ristine) A(malie ) said...

I knew it, you don't have the guts... Jaja, det var jo synd. Hadde gledet meg til dette her :( Det verste er jo at du får slengt dritt foran en haug med folk dersom du velger å ta det i det gule så "tidlig" da ;) For det er jo det du vil tydeligvis!

K(ristine) A(malie ) said...

Tredje elev: Tusen takk for det :)

Anonymous said...

Du gledet deg? stakkars deg, du må ha seriøst lite å gjøre. Men hva med mandagen da? Hm:) magasinet lunch.. flott.

Og det er jævlig tydelig at du ikke kan se ip adresser ihvertfal..

nerd

K(ristine) A(malie ) said...

Vet du hva, du kan bare glemme det. Dette gidder jeg ikke mer, jeg har igrunn mistet interessen for hele saken. Du får kose deg i lunch'en på mandag ;) KLEM!!!! :D

Til alle dere andre, takk for hyggelige kommentarer! Denne saken er nå avsluttet :)

Anonymous said...

it ain't over until its over

K(ristine) A(malie ) said...

Jo det er det, finn deg i det ;) Vær voksen nok til å la dette ligge.

Anonymous said...

KRIIIIIG!

Og kristine ække feit/har noen kilo ekstra, kristine er nesten for tynn!

Anonymous said...

Okey jenter, på tide å calm down and cool down her. Det å ha stil og det å være trendig er langt i fra en og samme sak. Hva ordet trendy betyr sier seg vel litt selv gjør det ikke? Trendy er det som er trenden, altså populært for øyeblikket. Det å være trendy er ikke et relativt begrep, med andre ord, man kan ikke "føle seg trendy". Endten er man det eller så er man det ikke. Og, ja vel, Kristine er ikke trendy.

Still er noe man har om man er trendy eller ei, man kan ha stil om man følger trenden likedann som når man ikke gjør det. Med andre ord, Kristine har stil, enkelt å greit.

La oss være litt pragmatiske nå jenter.

Finam said...

Forslag til en helt annen type lesing:
http://portionblogg.blogspot.com/