Thursday 20 November 2008

Da "han" møtte henne tok hun liv av seg...


Det er ikke ofte jeg finner alvorlige saker på sider som seher.no eller side2.no, men da jeg var inne på people.com just now kom jeg over en sak som sjokkerte meg. Via MySpace kom 13 år gamle Megan Meier fra Missouri i kontakt med en 16 år gammel gutt, trodde hun... Det viste seg at denne fyren var en kvinnelig nabo på 39 som av en eller annen uforståelig grunn hadde en sterk trang til å leke med psyken til Megan, som ikke akkurat var av den sterkeste sorten. Hun var ganske bevisst og usikker når det gjaldt utseende, og hun var også ganske deprimert ifølge moren. Som sagt så kom da Megan i kontakt med "Josh Evans", og "han" flørtet og fikk henne interessert. Så snudde personen helt på flisa, og begynte med kraftig netthetsing! Det siste som ble skrevet fra "hans" side var at verden ville vært et mye bedre sted uten Megan... Ikke lenge etterpå fant moren til Megan datteren sin på rommet hennes, hengende i skapet. 

... Hvem i svarte helvete er det som finner på å gjøre noe sånt som dette med kaldt blod mot en 13 år gammel jente?! Bare for å ha det litt moro?! Jeg blir regelrett sint! Det er synd å si det, men jeg skjønner hvorfor jenta valgte å ta sitt eget liv. Blir man sparket når man ligger langt nede kan man gjøre hva som helst, man tenker ikke klart, føler bare smerten. Kjenner man til svakhetene til en person og spiller på det, så kan man utrette mye faenskap; slik som i dette tilfellet. I tenårene så er det generelt mye usikkerhet, spesielt for jenter. Kropp og utseendet er kjente problemområder, og jeg tipper at de fleste har enten sett tilfeller av det eller opplevd det selv. Jeg har slitt med spiseforstyrrelser i nesten 9 år, og jeg har aldri blitt klassifisert som spesielt pen (noe jeg ble mobbet mye for da jeg var yngre, i tillegg til andre ting). Selvfølgelig har dette gått inn på meg, jeg har innvendige sår som alltid kommer til å være der. Om noen kommenterer vekten min eller utseendet mitt på en negativ måte så blir jeg jo nedfor, men nå begynner jeg å få nok erfaring til å skille ut de som slenger dritt bare for å slenge dritt; sånn som dere anonyme amøber som ikke har hjerneceller nok til å skjønne hva kommentarene deres kan gjøre med folk. Dere burde være så jævlig forsiktige med hva dere sier, for dere vet ikke hvordan den personen dere hetser kommer til å reagere. Dere kan fort bli skyldige i at en stakkars jente tar liv av seg! Er det noe dere vil ha på samvittigheten, noe dere kan leve med? Skam dere! Neste gang dere har lyst til å si at noen er stygge, feite, dumme, horete, homo eller ubrukelige bare for å ha sagt det, så tenk på Megan og det valget hun tok fordi hun ikke orket mer. 


Les hele saken på people.com

10 comments:

Marlene Hauge said...

Helt enig med deg på komentaren du gidde :)

Anonymous said...

er det mulig?! jeg blir så forbanna når jeg leser sånt. er så mange syke folk i verden

Anonymous said...

Så fælt! Dette var trist å lese. Det er sykt...

Hanna - ylini said...

at en godt voksen dame på 39 kan få seg til å gjøre noe sånt, understreker dessverre at mange som mobber ikke forandrer seg med alderen.. :/ selv om man ikke er unnskyldt fordi om man er liten, skulle man tro at de fleste fikk bedre innsikt med ettersom de ble eldre.. men den gang ei! provoserende :/

It's Aggy bitch! said...

oi litt av en historie.. er utrolig hva folk finner på og si!

veronika said...

sv: tusen takk ;D

søt blogg du hadde.

når det gjelder den saken over, blir jeg nesten kvalm. at folk kan ha det morsomt med det, skjønner jeg virkelig ikke!

Camilla Didriksen said...

HERREGUD, jeg blir SINT når jeg leser sånt. Folk er SYK!

Anonymous said...

There really is only one cure for this...

a good ol' 12 Gauge to the face :)
(the older lady i mean...)

poor, poor girl... she had her entire life infront of her...
shocked...

Anonymous said...

Jeg kjenner at jeg blir skikkelig sint og lei meg samtidig!

Lykke li said...

Oi ! Fy søren, at folk kan gjøre slikt ? Hva er GALT med folk ?!