Tuesday 9 December 2008

Det går alltid et tog, selv om det er jævlig forsinket!

Et av mine første innlegg handlet om hvor forbanna jeg var på NSB. Den gang handlet det om et kundekort jeg aldri hadde hørt om. Dette innlegget handler også om hvor forbanna jeg er på NSB, men denne gangen er det forsinkelser og mangel på informasjon som har satt meg i fyr og flamme! Det er jo for så vidt ikke noe nytt at et tog er forsinket, og det er greit nok det, men så var det dette med hvorfor et tog ikke kommer til tiden da... Det er noe NSB har jævlig trangt for! I dag morges, klokken 07.17 AM, kjørte toget ut av Tønsberg stasjon i retning Sandefjord i et helt normalt tempo... Det vil si, i rundt 2 minutter! Så, skjønner dere, stoppet toget plutselig! Ingenting ble sagt over høytaleren på en liten stund, før det kom en kort melding om at vi ventet på klarsignal til å kjøre videre. Deretter sneglet toget seg frem ca 100 meter, før det stoppet igjen og stod der en god stund. Denne gangen fikk vi ikke vite en dritt, noe flere passasjerer ble rimelig irriterte over. Omsider begynte toget å rulle igjen, og i sneglefart beveget vi oss bortover mot stokke. Normalt sett skulle vi vært i Stokke etter en 7-8 minutters tid, men denne gangen tok det nesten en halvtime! Da konduktøren kom inn i vognen der jeg satt så var det en som spurte om hvorfor vi ikke hadde fått noen opplysninger om hvorfor vi kjørte så sakte, noe konduktøren påstod de hadde opplyst om; i alle fall foran i toget. Rundt et minutt senere så klinger det over høytaleren at forsinkelsen skyldes signalfeil mellom Tønsberg og Stokke! Det var ingenting i veien med høytaleren tydeligvis, noe som tyder på at konduktøren løy oss rett opp i trynet. Turen til Sandefjord tok 40 minutter, noe som er mer enn dobbelt så lang tid som hva det pleier å ta! Dette her var pinlig, NSB! 

Moren min opplevde også problemer med toget senest i går. Da var det tekniske problemer utenfor Barkåker av alle steder, som er 5 minutter utenfor Tønsberg! Heldigvis hadde de vært flinke med informasjon da, men de stod der faen meg godt over en halvtime uten at det skjedde noe! Altså, når man så og si har monopol på jernbaner her i landet, så må man faen meg klare å ha ting som dette her i orden! Selv om det er Desember så er det ingen grunn til hverken forsinkelser eller tekniske problemer, sånn egentlig. Hadde det skjedd en gang hver røde måne så hadde det vært én ting, men når dette nesten er et daglig problem... Det er for dårlig, rett og slett! 

I all min frustrasjon slenger jeg med et antrekk også! 





- Minnie Mouse topp fra HM
- Cardigan fra Voice of Europe
- Knickers fra Match (begynner å bli noen måneder siden sist jeg fikk de på meg \o/)
- Tights fra Voice of Europe
- Støvler fra Campers (ikke førstevalg av støvler, men det er jo noe så inni helvetes glatt ute at jeg ikke tar noen sjanser!)
- Svart plastarmbånd fra Banana Republick
- Gjennomsiktige plastarmbånd fra Neste Stopp




Gårsdagens nedtur:
Hovefestivalen er konkurs :( -> Hvordan er det mulig, så bra som den har gått?!

10 comments:

Hanna - ylini said...

kjempefin topp, den var søt til deg :D
nsb er kjipe. tror jeg skal gå og knyte skjerf på signalanleggene deres, for de greier ikke ta vare på dem selv i vinterkulda :(

K(ristine) A(malie ) said...

Takk skal du ha ^^ Jævlig god ide å knyte skjerf på de, tror de trenger det liksom! :D

Anonymous said...

Jeg har ikke så mye å si, annet enn dette; (og jeg vet dette ikke var grunnen til problemene =P )

Rutetabellen; Tippebongen fra NSB

Enig med hanna, sykt shtilig topp ^^


/DS

Linda said...

Hey (: brablogg.

Mammabenti said...

Ja den premien var ikke så dom:D

Anonymous said...

søt topp :)

- ny luke i adventskalenderen på bloggen hvis du vil være med!:)

Mystic Girl said...

Svar: Tusen takk :)

Du er ikke den eneste som har vært forbanna på NSB! Det er ALLTID forsinkelser eller noe annet galt. Uten unntak! Jævlig irriterende..

Camilla Didriksen said...
This comment has been removed by the author.
Camilla Didriksen said...

Dumt at de har gått konkurs :( JEG BLE LEI MEG! Snufs. Men søtt antrekk, though :D Digget toppen!

Anonymous said...

Jeg HATER Nsb. Og vi snakker ekte hat!