Thursday 11 December 2008

Vår verden i dag...

I dag morges så hørte jeg at Frelsesarmeens Ungdom har blitt fratatt statsstøtten av Fordelingsutvalget (den instansen som styrer med tilskudd til barne- og ungdomsorganisasjoner) fordi førstnevnte ikke godtar homofili. KrF er tydeligvis uenig i denne beslutningen, noe som sier en god del om det partiet... Jeg hadde egentlig skrevet et passe langt innlegg om akkurat denne saken, men er litt usikker på om jeg vil publisere det i og med at jeg skrev det i sinne. Kortversjonen av det innlegget er følgende: Jeg mener at egentlig så burde hele Frelsesarmeen blitt fratatt statsstøtte på grunn av den diskriminerende holdningen de viser overfor homofile. Jo de gjør mye godt arbeid, men det er jo helt absurd at et menneske blir dømt nord og ned pga legningen sin! 

Sånn, nok om det... Før dette også blir et sinna-innlegg :P I dag så skal Kristine Amalie på Fredspriskonserten! Det gleder jeg meg veldig til ^^ Scarlett Johansson og Sir Michael Cain skal lede showet, og artister som Diana Ross, Jason Mraz og Marit Larsen skal opptre. At Mahrti Ahtisaari fikk Fredsprisen denne gangen var igrunn veldig greit, han har jo virkelig bevist over flere tiår at det å mekle seg frem til forsoning faktisk fungerer! 
Skal dere se Fredspriskonserten i kveld? :) 


... Og ja, hva er galt på bildet under? :O

7 comments:

Anonymous said...

jeg skjønner ikke hva folk har imot homofile. Jeg blir så provosert!

Anonymous said...

jeg så det ja. Fin kosert!

Anonymous said...

Absolutt enig med deg Kristine. Synes staten burde gjort en revurdering av alle organisasjoner og instutisjoner som mottar penger fra staten. Nevner blandt andre Islamsk Råd, Kirken, KRF, henholdsvis FRP og mange andre.

På en annen side er det jo gode arrgumenter for at alle skal kunne motta støte fra staten i form av kroner og øre, da noe annet kan sees på som sensur og forskjellsbehandling. Og er det ikke nettopp forskjellsbehandling vi ønsker en slutt på?

Man kan trekke tråder fra dette temaet over i andre aspekter av statlig virksomhet som skatter og avgifter, utdanning etc. men det ville ikke være relevant.

Var forøvrig på Nobel-konserten i fjord ledet av Kevin Spacy og Uma Thurman. Høydepunktet var uten tvil da alle artistene sto samlet på scenen og selvfølgelig nachtspielet med artistene etter konserten:)

Kristine said...

homofile har like mye rett til å adoptere å få kunstig befruktning synes jeg, de kan jo ikke noe FOR at de er homofile. det ligger jo bare i genene deres når de blir født! synes ikke de skal gå rundt å lyve å si at de ikke er homofile. ALLE mennesker har rett til å være lykkelige!

Christina said...

Det er lov å skrive innlegg i sinne! Hvertfall når man blir provosert. Må si at jeg ikke har lest noe om den saken. Men som du har foklart så skjønner jeg at du blir provosert!

K(ristine) A(malie ) said...

Maier: Hehe, var på konserten i fjor jeg og ;) Vært der de siste årene ^^ Akkurat nå er jeg litt for trøtt til å svare på kommentaren din, men sender deg en melding på facebook eller noe så kan vi ta det der ;)

Margrete: Jeg likte ikke Diana Ross så veldig, men resten var bra ^^

Maria: Nei si det, i dagens samfunn så skulle man tro at sånne ting som dette ikke hadde mye å si.

Kristine: Helt enig med deg! Ser ikke hvorfor homofile ikke skal ha lik rett på adopsjon.

Christina: Jeg blir opprørt over slike ting! Har fått spørsmål om jeg kan publisere innlegget, så om jeg gjør det så sier jeg ifra :P

Krii said...

de over her har tatt orda ut av munnen på meg! Er veldig enig