Tuesday 27 January 2009

Anonyme Amøber tar Doktorgrad i Sjikane!

"Wow, didn't see that one coming" er en av de bloggene jeg har fulgt en god del med på i det siste. Den skrives av en jente som heter Hedda, og det hun har skrevet om i dag lever virkelig opp til bloggnavnet! Innlegget handler om manges store "skrekk", nemlig russens terrorliste (regner med at de fleste vet hva dette "konseptet" går ut på). Hvem denne listen består av er igrunn ganske bingo, men en god del av de som havner på den er profilerte førsteklassinger (er ikke uvanlig at det står "førsteklassinger" som et eget punkt). Nå har jeg riktignok aldri havnet på russens terrorliste (eller svartelista som det heter på SIS), men jeg syntes denne lista er totalt hull i hodet. Hos oss så er det egentlig liten vits i å ha en svarteliste, i og med at den som prøver seg på noe kødd blir utvist - noe jeg mener er like greit. Det er kanskje morosamt for en gjeng med russ å overraske en stakkars førsteklassing med vannkrig i et friminutt, men at det er en positiv overraskelse for den det gjelder har jeg mine tvil om. Så selv om jeg er russ nå har jeg ingen planer om å ta med vannbazooka på skolen, eller noe som helst annet sted! Men tilbake til hvem det er som havner på denne lista da... Eller rettere sagt, hvorfor nettopp han eller hun skal føres opp der. Det er dette Hedda har skrevet om i dag, og det hun har tatt utgangspunkt i er en diskusjon som har foregått på en annen blogg angående hvem som burde havne på terrorlisten der hun bor og hvorfor. Tydeligvis så har dette gått utover kjæresten hennes, for det var nemlig en diskusjonsdeltaker ved navn Anonym som mente at han burde havne på lista fordi han bruker Hedda for å skjule at han er homofil. Mildt sagt så lurte jeg på hva faen dette var for noe drit, så jeg gikk nå inn på den bloggen Hedda refererte til for å lese både den og andre kommentarer... For å si det sånn, I didn't see that one coming! Ble helt satt ut av det jeg leste. For det første så har jeg aldri sett så mange anonyme kommentarer på et innlegg, men maken til drittkasting skal du lete lenge etter! Nå har heldigvis hun som eier bloggen fjernet alle kommentarene (som det fantes nærmere 500 stk av) samt muligheten til å kommentere, men husker både en og annen kommentar... I en underdrevet(!) versjon, dette er noen av de begrunnelsene medlemmene i Foreningen For Anonyme Amøber mener er solide nok for at den og den personen skal havne på terrorlisten (personene det gjelder er navngitte i kommentarene):

- Man er åpenbart homo og vet det ikke selv enda.
- Man er for selvopptatt og tror man er bedre enn alle andre.
- Man tror man er så forferdelig pen.
- Man har en bred ræv.
- Man går som en pingvin.
- Man får gode karakterer, og det er jo ikke normalt?!
- Man har noen små grå hår.
- Man er rett og slett for feit.
- Man er stygg.

... Jeg blir så sint... Jeg blir så sint!!! Vet da pokker hva jeg skal si uten å utløse brannalarmen... Det ryker av topplokket mitt! Dette er trakassering, dette er mobbing! Hva er det man prøver på her, ta en Doktorgrad i sjikane? Om ikke dette er en god nok grunn for å mene at terrorlisten er totally on the face, og videre at den burde avskaffes, nei da vet ikke jeg..! Vi burde ikke gi disse idiotene anledninger til å holde på sånn. Kan dere tenke dere hvordan det må være for en av de det gjelder å lese noe sånt som det der om seg selv? Kan dere tenke dere hvordan det må være for han eller henne å skulle gå på skolen dagen etter, og vite at det er ganske sannsynlig at så og si alle bortsett fra en selv vet hvem det er som har slengt all den dritten? Er dere klar over hvor vondt det er, hvor nedverdigende det er? Ikke alle takler sånne ting som dette like bra, og en dag går det så langt at en anonym peanut-brain får et liv på samvittigheten! De anonyme dyrene burde faen meg vært skutt!! 

Selv om man er russ så har man ingen rett i å skulle sette folk i en gapestokk, verken fysisk eller psykisk. At man er russ betyr heller ikke at man kan gjøre hva faen man vil! Noen som husker at en av russeknutene i Oslo for noen år siden var å voldta en Drammensruss? Hvordan i all verden kan man oppfordre noen til å ødelegge livet til et menneske, bare for en jævla dings i russelua?! Å gå på poltur er en ting, men altså... Gud bedre! At russetiden tilsvarer fyll, fyll og mere fyll fra August til Mai er egentlig ganske synd. Ikke det at jeg skal sette alle under én bås her, for det finnes de som faktisk er ganske ålreite, men veldig mange er jo totalt snurrings from start to finish - også lurer man på hvorfor snittet for tredjeklassinger i den norske videregående skole overall er såpass lavt? :| Når man er russ så er det grusomt viktig å prioritere riktig... Og for mange er det å komme seg på Tryvann eller Kongeparken det som troner høyest på den lista! Jeg for min del velger å gifte meg med fysikkboka og ha matteboka som elsker nå fremover mot eksamen, og dumper begge to etter min siste eksamen som er 13. Mai! Om jeg da skal drikke meg fra sans og samling på 17. Mai så kan jeg i det minste gjøre det med god samvittighet ;)







Today's Look: Anti-something :O
Ifølge en eller annen test jeg tok på side2.no så er jeg av jentetypen "anti". Tydeligvis så er jeg ikke bare 100% anti, men 106%! "Du er imot, eller har i hvert fall mange meninger" stod det, og det stemmer vel ganske kraftig? :P Anyways, som den rebellen jeg er så mener jeg, i likhet med Bono (U2 er et av mine favorittband), at fisk kan fly. Så når Bono da designer en t-shirt med teksten "Fish Can Fly...", så sier det jo seg selv at den rebelske delen i meg våkner! T-skjorten er designet for Hard Rock, og jeg kjøpte den da jeg var i London i fjor. Den stripete genseren er fra Gina Tricot, og så vidt jeg husker så fikk jeg den av min mor for at jeg skulle være prøvekanin for et antrekk hun hadde fått for seg..! Buksen er også fra Gina Tricot, og det stripete skjerfet ble kjøpt for mange herrens år tilbake på en butikk som ikke eksisterer lenger. :P Helt til sist her så må jeg bare beklage at jeg ser helt grusom ut i profil!!








In love with Goose - Canada Goose <3
Dette er verdens beste jakke!! Den er stor, varm og brun - akkurat slik jeg liker det! Jeg er kjent for å være en skikkelig frossenpinn, men har ikke frosset et eneste sekund med denne jakken. Selv ikke da jeg var i Østerrike under hoppuka og hadde stått ute i en fem-seks timer for å se kvalifiseringen til rennet i Bischofshofen frøs jeg - og når sola gikk ned der da var det ganske kjølig i lufta :S :P En Canada Goose er dyr, men den er helt klart verdt hver eneste krone. Kommer til å bruke den i mange år fremover!! :D







Forrige mattetimes blonde kommentar:
"Plutselig så var det bare et tall der..!" -> Min normalt sett smarte venninne, Aina, som oppdager matematikkens mørke hemmelighet: It's all about numbers.. :P Søt er du!! <3

12 comments:

Anniken said...

haha typisk Aina og komme med noe sånt!:P *latterkrampe*:P

Hanna - ylini said...

hvis det er én ting mennesket ikke ahr utviklet siden steinalderen, så er det empati, forståelse for andre menneskers følelser. det gjelder jo selvfølgelig ikke alle, men alt for mange.. blir alltid trist når jeg ser tilfeller hvor folk blir sett ned på av så enkle grunner at de veier litt for mye e.l. :/
ellers superfett antrekk! jeg må begynne å poste antrekksbilder :P men det er så vanskelig å ta dem XD

Anonymous said...

Sterkt innlegg, Kristine! Og er helt enig med deg. Svartelista/Terrorlista er skadelig, spesielt hvis den blir dratt litt for langt.

Gratulerer med 92% btw!!! Du vet hva jeg snakker om :P

Glad i deg :)

K(ristine) A(malie ) said...

Anniken: Haha, you have no idea... Eller, jo det har du kanskje xD

Hanna: Takk, og bra comment! Helt enig, vi har ikke kommet lenger dessverre.. :(

Othilie: Takk for det!! :D Som sagt så er jeg glad for at det faktisk får konsekvenser hos oss.

Og takk igjen du! :D Følte at det hadde gått skikkelig på rattata, så jeg sa til Brodie at det jeg leverte var crap... Gjett om han var oppgitt etterpå da :P

Glad i deg og! ^^

Anonymous said...

Drøye grunner til å sette folk på lista, da :S

Så deg på stasjonen i tønsberg i dag, men rakk ikke hilse på deg før du forsvant inn på Narvesen! :/

Cecilie said...

Bra innlegg! :D

Jeg syns for mye av russetida dreier seg om svartelister, som faktisk i flere tilfeller utløper seg som direkte mobbing. Jeg syns det er forferdelig grusomt skummelt å se hvor mye mennesker forandres så fort de får på seg en uniform! Av blant annet disse grunnene valgte jeg å ikke være russ i fjor vår, for jeg kan ikke stille meg bak det mange av mine medelever gjorde, og det er det mye av uniformen handler om, å handle som en enhet, et fellesskap.

It's Aggy bitch! said...

tøffe klær!

Krii said...

åh, de canada goose jakkene ser så varme og gode ut<3

Mammabenti said...

kjempe bra innlegg:D

Er helt enig med deg, men jeg tror også at noen av de som har satt opplisten burde havne på den svartelisten selv. For det første så virker det som de er 8 år, og for det andre så kan de jo ikke ha det helt bra med seg selv!

Hmm de hadde ingen andre til den prisen,alle de andre var noen tusen dyrere enn denne pcn, så håper jeg får pengene tilbake:D

Anonymous said...

hhaha! så bra skrevet! :)

Anonymous said...

Jeg er litt for pinglete til å rope ut sånn jeg, da xD Skal prøve å gaule ut neste gang!
Og jeg kunne fulgt etter deg om jeg ikke hadde vært der med klassen og skulle akkurat gå derfra.

Ja, ikkesant det bildet er fantastisk. Det var minst tre ganger finere i virkeligheten! Nesten så jeg vil tilbake dit bare for å ta bilde med et ordentlig kamera :P

Jorunn said...

HErlighet så grusomt for henne og kjæresten. Folk er så ondskapsfull noen ganger.. Det er for gale...