Sunday 25 January 2009

Thank you for the music (I guess)...

Mange har sikkert fått med seg at det har vært utdeling av Spellemann i helgen, og det er jo alltid litt interessant å få med seg hvem som stikker av med de gjeveste prisene. At Maria Mena ble beste kvinnelige artist er greit, at Karpe Diem er best innen Hiphop er greit, at Ida Maria ble årets nykommer er for så vidt greit... Men at Espen Lind ble årets Spellemann vil jeg si er ganske overraskende! Jo han har hatt en hit med "Scared of Heights" og han er jo en flink musiker, men... Hva med Madcon?! Er det noen som har hatt suksess dette året her, både i inn- og i utland, så er det jo de! Riktignok fikk de prisen "Årets Eksportvare" (for et navn sier nå jeg da...), men de har bidratt mer innenfor norsk musikk det året som har gått enn hva Lind har. Jeg mener nå at Madcon hadde fortjent å bli årets Spellemenn, men sånn ble det altså ikke :| At sjefen i plateselskapet til Espen Lind sitter i Spellemannkomiteen skal jo egentlig ikke være til noens fordel, men det får en jo til å lure litt når det ryktes at flere av de andre medlemmene mente at Madcon burde fått prisen. Det er synd om det viser seg å være sant, blir nesten som doping i idrett :( Menmen... Videre så lurer jeg på hva det er med den norske befolkning og landeplager. Årets Hit ble jo selvfølgelig "Oro Jaska Beana"! Joda joda, de er veldig søte unger som får selv Jack Black til å blekne, men altså... Hører jeg den sangen en gang til så kommer jeg til å se så rødt at det ligner svart! Anyways... Om dere vil ha hele listen over vinnerne så er det bare å klikke akkurat HER :)

Det skal fortsatt handle om musikk! I det siste så har jeg fått dilla på Kamelot, samt de tre sangene dere finner under her: 




"Paradise Lost" - Symphony X



"Hero" - Nas




"We Cry" - The Script

Dagens Film:
"Wall-E" -> Tror dette er den søteste filmen jeg har sett noen gang! Har aldri blitt så rørt av en animasjonsfilm :P

Hva slags musikk hører dere på for tiden? :)

8 comments:

Kristine said...

NAS - Hero er så brrra, hører mye på den for tiden <3

Wall-E er genial!

Hanna - ylini said...

enig i det med oro eska peana (gadd ikke gå tilbake for å se åssen det skrives), dritt lei den, og har såvidt hørt den til og med :P
er ikke noen fan av madcon, men følger ikke med på spellemannsprisen, så hadde ikke gjort meg så mye om de vant heller :P
og kule sanger ja ^^

Siri Helene said...

Wall-E srsly? :P Så den på kino, det var noe av det mest langtråkie jeg har sett på lenge :P Satt bare å venta på at det skulle skje noe.

Anonymous said...

Er det noen som fortjente å bli årets spellemann så var det jo Espen Lind, da. Han har kommet med album, i tillegg til at han har skrivi mange av de mest populære amerikanske sangene for mange store navn.
Viktig å anerkjenne de store norske musikerne når man har muligheten.
Syns nå jeg. ;)

Anonymous said...

Jeg hører mye på Papa Roach, dem bør du skjekke ut hvis du liker rock ;)

Anonymous said...

alt mulig! :)

Mammabenti said...

hmm synes ikke ida mari fortjente de prisene hun fikk. også enig i at Madcon skulle fått espen lind sin pris ja. de har virkelig fortjent den:D

Anonymous said...

Imogen Heap - Speeding Cars
Beyonce - Halo
Kate Bush - Running up that Hill

De er bare best for øyeblikket <3