Saturday 18 April 2009

20'n life :)

HOLLAH!!! 
Først og fremst så vil jeg bare få takke for alle de positive kommentarene på forrige innlegg :D De fleste kom fra jenter men... Er kanskje ikke så rart :P Uoffisielt så har jeg fått en del ros fra kamerater osv også, noe jeg er ganske overrasket over! Egentlig så forventet jeg å få litt pes fra enkelte for å ha skrevet det innlegget, men faktisk så har de som har følt seg "truffet" tatt det overraskende bra! En av de som ble brukt som modell i en av kategoriene har til og med innrømmet at da han leste det så ble han flau over hvordan han hadde oppført seg, og la seg igrunn langflat. Syntes det var veldig modent gjort av ham å ta det på den måten, og jeg håper at de fleste kan ta det som et godt råd - selv om jeg kanskje ikke er videre nådig i det jeg skriver... Det er alltid moro å høre at man skriver godt iallefall :)

Anyways... I går så fikk jeg en ganske stor gladnyhet: Jeg har kommet inn på TITAN Teaterskole! :D Situasjonen var den at moren min ringte da jeg stod på busstasjonen i Tønsberg og sa hun hadde gjort noe ulovlig. "Hva faen har dama funnet på nå?!" tenkte jeg, hadde hun tatt en litt for kraftig spansk en av noe slag eller..? Neida, hun hadde bare åpnet et brev adressert til meg fra TITAN, og da hun sa akkurat det begynte hjertet mitt å oppføre seg som en lofottorsk på vei opp i sjarken - altså slo det alle veier! Dere skulle sett meg da hun fortalte at jeg hadde kommet inn, for da holdt jeg på å gå i spagaten! Kom ikke så langt pga russebuksa men... DA var jeg gladruss da!!!! :D Så ja, det blir teaterstudier i Oslo på meg til høsten :) Gleder meg sykt!!

Så over til det jeg egentlig skulle skrive om i dag, nemlig blogganbefalinger :) Selv om jeg ikke har blogget så mye i det siste så leser jeg jo fortsatt mange blogger, og disse her har vekket min oppmerksomhet lately (for å komme inn på bloggene så trykk på overskriften):

Denne bloggen tror jeg de fleste har enten lest eller hørt om, men etter min mening så fortjener den all oppmerksomhet som den kan få! 17 år gamle Regine har diagnosen MDS/AML, og her om dagen så betrodde hun til leserne sine at legene hadde gitt henne opp - hun skal dø. Så og si hver eneste dag så skriver denne jenta sterke innlegg om hverdagen sin, om tankene sine... Til tross for alt hun gjennomgår på grunn av sykdommen sin så har hun på mange måter blitt en slags talskvinne for alle som er i samme situasjon som henne selv, og hun gjør hva hun kan for å oppfordre folk til å både gi blod og verve seg som donorer. Regine har en mental styrke og et pågangsmot jeg aldri har sett maken til, hun er en inspirasjon for oss alle! At hun i det hele tatt klarer å skrive om det hun gjennomgår er ganske utrolig... Om du ikke har lest denne bloggen, så grip sjansen ved å klikke på overskriften (Regine Stokke altså) - denne MÅ leses!!

Denne bloggen skrives av min veldig gode venninne, Hege :) Hun har nettopp begynt å blogge, men de første innleggene hennes er kjempegode etter min mening! Hun skriver om alt fra et diktatorisk IB-system (for alle oss som enten går eller har gått IB vet nøyaktig hva hun mener med "diktatur") til indre reiser. I og med at denne dama er dritgod til å lage mat så bør man absolutt følge med på denne bloggen for å få innsikt i de gode matoppskriftene hun planlegger å dele med dere - og de er det mange av!! :D Har vært så heldig å fått et par selv, og de blir ofte brukt ^^ Hege skriver veldig godt, så jeg anbefaler dere å sjekke ut bloggen hennes! Bare klikk på "Othilicious" oppi her, og man vil ikke angre på det ;)

Dette er en blogg som skrives på engelsk, og det liker vi! :D Jeg har ikke fulgt med på bloggen hans så lenge, men det innlegget som virkelig fikk meg til å tenke var det om bruk av flagg; spesielt dette med å ha på seg plagg der flagget til et land regelrett blir misbrukt! Forsåvidt så skriver Thor Erik om alt mulig, og han skriver godt. Så ja, sjekk den ut! :)

Jeg henger kanskje etter igjen med å anbefale denne bloggen, men... Dette her er den beste motebloggen jeg noen gang har kommet over! Ikke bare er samtlige antrekk dritkule, men bildene i seg selv er jo fantastiske :D Og best av alt: Det er som regel bilder av vanlige mennesker og hva de har på seg! Bloggen eies av Scott Schuman, som nå er en av verdens mest kjente fotografer. Er du glad i mote, så trykker du på "The Sartorialist" NÅ! Trenger igrunn ikke si noe mer om den saken ;)

Jeg digger Morbeline! Denne bloggen tar for seg mote, musikk, hverdagslige hendelser, sminke, skole, russetid, you name it. Mia har lyst til å bli forfatter, noe jeg syntes at hun virkelig skal vurdere i og med at hun skriver såpass godt som hun gjør. Hun går samtlige topp-bloggere en høy gang etter min mening, så om man liker Ida Wulff vil man garantert like Morbeline også! :)


Slenger med en video med Skid Row også, jeg! Har fått helt dilla på de i det siste... Her har dere en live version of 18'N Life, enjoy! :)





16 comments:

Anonymous said...

takk for fin komentar om bloggen min :)
Og takk for gode lenker til andre gode blogger!

Digger bloggen din :)

hedda said...

regine stokke sin blogg gir ekstremt inntrykk. er så sykt å tenke på!

Unknown said...

Aww <3 Takk for den fine bloggomtalen!

Og gratulerer, for ente gang :P, med TITAN :D:D:D:D *hopper rundt for din skyld og bøyer meg i støvet for ditt talent*

Glad i deg <3

Hanna - ylini said...

oi, nå lurer jeg på hvem som følte seg truffet i det forrige.. ^^

og gratulerer igjen med titan :333

K(ristine) A(malie ) said...

Thor Erik: Bare hyggelig, og takk skal du ha! :)

Hedda: Helt enig!

Hege: Bare hyggelig kjære <3 Og tusen takk :D:D GLad i deg og <3

Hanna: Hihi, kan fortelle om det senere ;) Tusen takk :D

H-Victoria said...

takk for gode anbefalinger, trenger nytt lesestoff:D

It's Aggy bitch! said...

omg omg omg omg OMG! Skid Row!!!! Sebastian Bach!!!! han er så forbanna ELSK! har alle cd'ne til skid row og S.B :D

Hilde said...

Gratulerer da! Så spennende :D

Hilde said...

Gratulerer da! Så spennende :D

Monica S said...

Regine sin blogg gir deg noe å tenke på. Utrolig sterkt å kunne blogge om sykdommen sin

AlexandraEi said...

yeeey kjempe med andre bloggere :)

margrete said...

synes at alle skulle tatt en titt innom Regine:)

Karoline said...

Jeg DIGGER virkelig bloggen din!

Krii said...

gratulerer :D Kan tenke meg du var blid da du fikk høre den beskjeden;D

Marianne said...

Gratulerer med å komme inn på den skolen =)
Jeg har lest regine stokke sin blogg en stund nå. Den gir som sagt her tidligere steke inntykk!

Bjørg Kristin said...

har spørsmålsrunde på bloggen min denne helgen, hadde blitt kjempe glad for spørsmål :D god helg<3