Saturday 11 July 2009

Momsepomsen og Det Store Spørsmålet: Skjera? :O

At planeten Tellus er et merkelig sted kan man ikke stikke under en stol, og at Momsepomsen blir mer og mer forvirret av denne merkverdige tumleplassen er heller ikke til å legge skjul på akkurat :P "Hva skjer med det?!" er kanskje et spørsmål som har gått litt ut på dato, men nesten hver eneste dag så forekommer det noe som gjør at man alikevel må ta det spørsmålet i bruk. Beklager at jeg åpner et innlegg med å snakke om sport, men gårsdagens etappe i Tour de France er et greit eksempel: Hva skjer med at Alberto Contador, en "spinkel" syklist, presterer å rykke fra hovedfeltet (som ble ledet an av blant annet Lance Armstrong) på slutten av en fjelletappe der det var ca 700 meters stigning i løpet av 10 km - og med "slutten" så mener jeg at det gjenstod kun litt over 1 km å sykle! Det var liksom ikke bare et lite rykk heller, han dro på i hundre-og-helvete oppover den bakken! Bare se på dette her:




Det er sykt nok i seg selv at de klarer å sykle disse fjelletappene, men dette her tar kaka tror jeg... Man får jo hjerteattakk av mindre! På den annen side, alle vet jo at sykkelsporten burde undergå en runde med Vanish Oxi Action med tanke på hvor mye drit og lort som setter flekker på den, og det skulle ikke forundre meg om Contador er nestemann inn i vaskemaskinen! Men selvfølgelig, var/er han clean så er jo ingenting bedre enn det ^^

Men nok Tour de Lance (er jo nesten bare han det snakkes om, så hvorfor ikke bytte ut "France" med "Lance" liksom), og tilbake til det jeg egentlig skulle ta opp i dette innlegget: Hva skjer med det og det, og hva er greia med enkelte ting? For min del så skal det ikke så mye til før det spørsmålet dukker opp i hodet mitt, og som regel er det de enkleste ting det dreier seg om; og det har mest sannsynlig skjedd oss alle på en eller annen måte. Det jeg lurer på i dag er hva som skjer med:

Den selskapssyke gamle damen på T-banen:
Da jeg dro hjem med t-banen i dag så var det relativt få mennesker med den. In fact, det var bare en 4-5 andre som satt i samme vogn som meg. På Grønland så kommer det på en gammel dame. Hun ser seg rundt på de ledige radene av seter, som det var relativt mange av, og hun setter seg. Nå kommer vi til sakens kjerne: Hun setter seg ikke på en ledig rad av seter, eller på den ledige to-seteren overfor meg, men rett ved siden av meg - innenfor den såkallte komfortsonen! Altså hun gjorde jo ingen skade, og jeg ble jo ikke direkte sur, for all del... Men hvorfor setter hun seg ikke slik at det iallefall er et sete imellom? :| Har hørt fra venner at de har opplevd å ha sittet så og si alene på bussen, og så har akkurat det samme skjedd :P Høres vel litt sær ut nå, men syntes det er merkelig bare...

At alt som er godt eller funker forsvinner fra samtlige butikkers sortiment eller går ut av produksjon:
Først så forsvant Nescafé Ice Coffee fra flere butikker, og senest i går fikk jeg høre at Coldizin skal ut av produksjon :| Samtlige helsekostbutikker her i landet slutter iallefall å selge det. For dere som ikke vet hva Coldizin er for noe så kan jeg opplyse om at det er en genial sugetablett som har kommet meg til unnsetning i samtlige forkjølelsesperioder. Ikke kom og spør meg hvorfor dette vidunderproduktet ikke blir å finne i fremtiden, men forbannet være de som fattet det vedtaket! Jeg blåser da langt i om det finnes noe dodgy stoffer i tablettene (sikkert noe sånt som er greia, uten at jeg vet det helt sikkert), for det funker mot forkjølelse!!! Derfor så har jeg i ren og skjær panikk hastet til helsekostbutikken her på Manglerud og kjøpt opp det de hadde, med unntak av to pakker som hun bak disken veldig gjerne ville ha da jeg opplyste henne om dette. For helsen min er dette litt sånn krisetilstand, med tanke på at jeg tiltrekker meg virus og basiller på samme måte som Don Juan tiltrakk seg damer; altså sirkulerer de heftig rundt meg! Hva blir det neste, at havre er livsfarlig? :|

Gatenavn som umulig(!) kan være nøye planlagt... Eller?:
Når man snakker om havre... "Jeg er havren. Jeg har bjeller på, mer enn tyve, tror jeg, på hvert strå." Jeg blir ikke overrasket dersom de som fant på Manglerud's gatenavn tok inspirasjon fra Jeppe Aakjær's dikt, og at den første gata de "døpte" var Havreveien. Derimot så tok de kanskje litt av etter det med tanke på at den ene nabogata til Havreveien heter Byggveien, og den andre heter Rugveien! Videre så har vi Plogveien, Beiteveien, Treskeveien, Traktorveien, Våronnveien, Skuronnveien, Grasveien, Skigardveien og Raukveien (samt Låveveien, men det ligger nærmere Østensjø)... Om det er noe tema her så er det iallefall ikke landbruk :P Gudbevares, man har jo klart å oppkalle en gate etter kornband som står til tørk (rauk altså)! "Manglerud" er et morsomt navn i seg selv, men legg til at du bor i Havreveien så har du folk i knestående :P

Glassrumper:
Kort fortalt så er situasjonen den at en person slenger en litt sårende kommentar i trynet på noen helt uten forvarsel (det hadde ikke vært noe uvennskap, snarere tvert imot nesten), og personen kommentaren er myntet på gir svar på tiltale (altså sier "tusen takk og i like måte!", egentlig bare ren retur av hva en selv fikk slengt i trynet). Det som er bakvendt med denne situasjonen er at det er den som slang ut kommentaren in the first place som føler seg mest truffet (av sin egen kommentar da vel og merke), og som følge ikke vil ha noe mer med den andre personen å gjøre! Altså, når man slenger dritt i trynet på noen så kan man ikke forvente at den du slenger dritt til ikke reagerer! Hvis man da har en såpass skjør bakdel at man ikke takler å få sin egen kommentar i retur, og av den grunn ikke tåler trynet på den andre personen... Hallo?! :S

Answers anyone? :P

Oh, forresten! Jeg har vært hjemme i Tønsberg et par dager nå, og fikk blant annet besøk av Erika den Skjønne :D (L)


Litt sær kameravinkel, men Erika takler det ganske bra :D Hva jeg driver med derimot snakker vi ikke om!



Her har vi "Master" of Poses x) Jeg poserer jo så sjeldent... *Erhm* :P


12 comments:

margrete said...

SV: du må trykke på linken som er lagt ut på siden min :)

Hanne said...

Haha, jeg har også irretert meg over folk som setter seg ved siden av meg på bussen/t-banen når det er masse "dobbeltseter" ledig... Jeg sitter gjerne ved siden av folk når det er masse mennesker, men når det nesten er tomt så trives jeg best alene;)

margrete said...

det er helt sykt! men; hvem gidder?

Anonymous said...

love you blogg<3

Bjørg Kristin said...

jeg også syns det er skikkelig irriterende hvis noen setter seg ved siden av meg :D haha!

Anniken said...

Ja syns også det er rart at noen mennesker setter seg helt inntil meg et sted hvor det er mange ledige plasser:P Er utrolig ubehagelig:P hehe

Anonymous said...

er helt enig med det blir for kjedelig uten noen bilder osv:)

Unknown said...

Fine bilder :D

Camilla Didriksen said...

ÅH, Erika :D Hun er så søt og artig!

K(ristine) A(malie ) said...

Erika er herlig ja! :D <3

Karoline said...

Haha, siste bildet var sykt kult!<3

Thor Erik said...

Tja ang. dama på banen: velkommen til oslo da! :p

gatenavn er egentlig ganske godt planlagt her i Oslo også.
Området jeg bor I har navn etter Nordlanske byer, Trondheimsveien starter rekka, og avslutter med gater som Vardø gata, Tromsøgata, Bodøgata osv.