Tuesday 7 July 2009

It don't matter if you're black or white, especially not in the grave!

Hei folkens! I sitt andre innlegg for dagen snakker Hanna om hvordan hun fremstår som en uttørka alkoholiker pga at hun ble overlykkelig over å ha funnet Bulmer's Cider på Ultra, noe som fikk meg til å tenke over hvor uttørka jeg er på bloggfronten! :| Har jo ikke blogget på halvannen evighet eller noe i den dur... Skylder litt på at jeg har vært opptatt med flytting til kapitalen som det heter på fint :P Men da igjen, har jo hatt nett her i over en uke... I forbindelse Momsepomsen-har-flyttet så slenger jeg med et bilde fra da Hege og jeg campet her for noen uker siden. Man ser kanskje ikke så mye av leiligheten, bortsett fra det faktum at det er parkettgulv og at madrassen illustrerer en midlertidig sofa :P Har fått en ordentlig sofa nå da, heldigvis!! Legg merke til de freshe blå IKEA posene, de gjør bildet komplett :D


Så over til det som blir kallt for Circus MJ... Akkurat nå så viser man minnestunden til Michael Jackson på samtlige kanaler her i landet og resten av verden, og jeg er en av de mange mange mange millionene som følger den. Nå skal jeg innrømme at jeg ikke var Jackson's største fan, men har jo alltid likt musikken hans liksom. Det var noe av den første musikken jeg hørte da jeg var liten, så.... Ja, det er rart at han er borte. Selv om jeg ikke kjente fyren så syntes jeg det er trist i og med at han har bidratt med så mye innenfor musikkens verden... Da jeg så alle statusoppdateringene på Facebook om at han var død så reagerte jeg med å begynne å le, for jeg trodde det var tull. Det er Michael Jackson liksom, the King of Pop!! Hvor mange er det som ikke vet hvem han er? Hvem har vel ikke hørt Billie Jean, Thriller eller Heal the World? Hvor mange mennesker får såpass mye oppmerksomhet etter sin død, og en slik minnestund som er arrangert her nå? Det er ikke mange, og det understreker jo bare hvor stor han faktisk var til tross for at han ikke hadde utgitt noe musikk på mange år. Han utga det mest solgte albumet gjennom tidene, "Thriller", og stod for verdens kanskje mest kjente dansetrinn. Det er liksom ikke bare nåtidens musikk som bærer preg av Michael Jackson, men også nåtidens dans; f.eks locking og hiphop, til og med jazzdans. For ikke å snakke om at Moonwalk'en lever i beste velgående! Selvfølgelig så var det jo en god del skandaler rundt fyren, som det for hver enkelt finnes samtlige versjoner av, men det er jo først og fremst musikken han burde huskes for. Om han var svart eller hvit spiller liten rolle, spesielt ikke i graven!

At hans bortgang har vært et hett tema siden dagen han døde begynner kanskje å gå mange på nervene, og jeg er forsåvidt enig i at det har tatt litt av, men på den annen side så er jeg ikke overrasket over at det snakkes såpass mye om. Han er jo på mange måter nåtidens Elvis, og sistnevntes død snakkes det jo fortsatt om :P Apropos Elvis har jeg en litt sinnssyk tilfeldighet: Den dagen jeg flytter hjemmefra så dør Michael "King of Pop" Jackson, og den dagen min mor flyttet hjemmefra så døde Elvis "King of Rock" Presley! :O Hvor sprøtt er ikke det liksom...

Jeg avslutter med å si some famous last words:

Heal the world, make it a better place for you and for me and the entire human race.

Rest in peace, Michael Jackson.

8 comments:

Siri said...

sv; haha, rolig du ;p

Hanne said...

Jeg har også sett litt på minnestunden, selv om jeg aldri var noen stor fan. Men mannen var jo utrolig dyktig!

margrete said...

jeg og har sett minnestunden og jeg ble litt rørt når jeg så datteren hans!

Karoline said...

Gråter enda av den minnestunden jeg<3

Anonymous said...

Like mye oppstyr som når Elvis døde.

K(ristine) A(malie ) said...

Siri: Well, I try :P

Hanne: Ja, og selv om man ikke var fan av ham så håper jeg at man ser akkurat det da :) Tror de fleste gjør det!

Margrete: Ja herregud, det var et sterkt øyeblikk!!

Karoline: Gråt en skvett jeg også, da datteren snakket...

Grace: Ja, om ikke mer... Med tanke på at det finnes flere medier å spre nyheter osv på :P

Krii said...

så på minnestunden, og så på en gammel konnsert av han etterpå! Triste saker

margrete said...

...men det var det eneste og:p