Friday 12 September 2008

Faen ta NSB!!!!

Jeg er så drittlei NSB! Jeg har jo kjøpt Månedsbillett for Ungdom i nesten tre år nå (i og med at jeg pendler mellom Sandefjord og Tønsberg), og det eneste jeg har blitt bedt om å vise frem er busskortet mitt enkelte ganger når jeg har kjøpt togkort. Men da jeg satt på toget hjemover i dag så ble jeg plutselig bedt om å vise frem NSB-ID (også kalt kundekort), noe verken jeg eller andre folk jeg har snakket med hadde hørt om engang i den forbindelse! Så i og med at konduktøren anså kortet mitt for ugyldig måtte jeg betale vanlig billettpris, til tross for at jeg så ut som et levende spørsmålstegn :S Har for så vidt vært borti han fyren før, gammel grinebiter! Anyways, jeg spurte på Narvesen om hvordan dette her var, og det jeg fikk til svar var at "Nei dette er noe de har begynt med denne uka." Jeg fikk et skjema jeg skulle fylle ut da, men det krevde jo selvsagt et kundenummer... Tror dere jeg hadde det eller? :P

Jeg ringte til NSB med en gang jeg kom hjem og lurte på hva i svarte dette var for noe. Altså, de kan jo ikke innføre sånne ting midt i måneden uten å opplyse folk om det! Gjett hva hun jeg snakket med sa da... Joda, jeg skulle fått et kundekort da jeg kjøpte Månedsbillett første gang! Videre så sa hun at de hadde slått ganske kraftig ned på dette på Vestfoldbanen, så tyder på at både Narvesen kiosker og konduktører har driti litt på draget her ja... Fikk heldigvis ordnet med kundenummer og sånt da, så nå får jeg det kundekortet om et par uker tenker jeg ^^ 
.........................................................
Og bare sånn btw, det er denne formen for undervisning vi får i mattetimene for tiden xP

No comments: