Sunday 9 November 2008

A dream is a wish your heart makes


"A dream is a wish your heart makes
When you're fast asleep
In dreams you will lose your heartache
Whatever you wish for you keep
Have faith in your dreams and someday
Your rainbow will come smiling through
No matter how your heart is grieving
If you keep on believing
The dream that you wish will come true"



Cinderella er en av mine favorittfilmer, og denne sangen er så søt!! Vi har alle drømmer, om det så er om noe en ønsker at skal skje eller noe man frykter. Jeg har hatt en liten poll gående angående hva man drømmer om natta, og her er resultatet:

- What I dream is absolutely surreal: 48%

- What I dream is realistic: 22%

- I dream about my innermost thoughts: 22%

- I don't dream: 6%

Det viser seg at de fleste drømmer et eller annet da... Jeg tror de fleste drømmer egentlig, men er kanskje ikke alle som husker det. At mange drømmer ting som ikke maker noe sense at all virker som et tegn på god fantasi, at man  har evnen til å slippe taket og la fantasien løpe fritt. Jeg for min del hører nok hjemme i de to neste kategoriene. Enten så drømmer jeg noe som skal skje (jeg er sanndrømt, har arvet det etter mormoren min tror jeg), har skjedd eller noe som jeg tenker mye på. En gang så drømte jeg at mine foreldre og jeg var på hytta, og først ble den oversvømt av store edderkopper før en flokk med ulver kom og.. Ja, jeg sier ikke mer! Det jeg kan si derimot er at jeg er livredd for edderkopper!! Seriøst, jeg blir kvalm av å tenke på de... Kan ikke ha kontakt gjennom et papir engang! Så hver gang det dukker opp en her hjemme, selv om det er midt på natta, så må en annen gjøre kål på den. Anyways, gjett hva jeg stirret opp på da jeg våknet opp fra den drømmen da... Joda, verdens største rakker av en edderkopp! "MAAAAAMMAAAAAAAAA!" Tror jeg skrek så høyt at selv min bestefar hørte meg i graven (may he rest in peace)! 

Drømmer om ganske mye dagligdags også, at noen gir meg en stor og god klem for eksempel. Det var en gang at både en venninne av meg og jeg drømte at vi var på ferie den samme natta, det var litt sprøtt... Vi hadde nå vært på ferie sammen to ganger før vi drømte det da, men likevel.. Sprøtt! Men når det gjelder å drømme om ting som plager en, da er min far et godt eksempel! Saken er den at han er veldig glad i både ski og sykkel, sistnevnte er liksom den siste lidenskapen han har funnet da. Sykler en 3-5 mil hver gang liksom... Anyways, det han drømte var at han hadde dratt sammen med sin kone for å handle klær. Han står så i prøverommet og venter på at min mor skal finne frem de plaggene han skal prøve. Det hun kommer tilbake med er en sykkeldress som ser ganske så stor ut, så han tenker jo at den får han vel på seg! Men den blir jo bare trangere og trangere, og han begynner å få litt sånn små-panikk for at dette ikke går. Så oppdager han plutselig at han har jo tatt den på seg utenpå blådressen! Og der står han bare da, med sykkeldressen halvveis på utenpå den dressen han bruker på jobben... Eller så har du min mor da; som drømmer at jeg blir fanget inne i en stor boble før jeg blir dratt ut til havs, og da jeg blir skylt i land så utbryter jeg "Mamma, nå har jeg dødd to ganger i dag!" Jaja, da har jeg vel bare 7 liv igjen... :P

I likhet med Cinderella så tror jeg mange har minst én drøm man virkelig skulle ønske gikk i oppfyllelse. Det ordnet seg jo for henne, så kanskje det ordner seg for dem som ønsker noe sterkt nok? Som en klok person en gang sa: Anything is possible! ;)

15 comments:

Camilla Didriksen said...

Den filmen er så fin!

Abra said...

Alle drømmer. Kan godt referere deg til en 20 sider lang avhandling(? erre det det heter?) om soving og drømmer min biologilærer dumpet i fanget på meg forrige uke.....-_- faen ta henne...

Anonymous said...

cinderella er bokstavlig talt yndlingsfilmen min, og jeg kan alle replikkene utenat.

Hanna - ylini said...

har jeg også hørt, at alle drømmer.. men ikke alle som husker det..

Lykke li said...

Liker den filmen, den er søt ! <3

Karoline said...

Jeg drømmer for mye..!

I said...

Takk for det!
Ja, fysikk er nesten bare slit..
Dette var et bra innlegg, drømmer er et interessant tema =)

Anonymous said...

Trenger ikke drømme når man er så rik at man kan kjøpe alt man vil. Du er heldig der KA.

Hanna - ylini said...

trenger ikke penger når man har den lille gleden av å disse folk anonymt på bloggen deres :D

Anonymous said...

Ho fortjener det.
Dramaqueen!

K(ristine) A(malie ) said...

Anonym: Jeg kommer fra en familie med god økonomi, er det noe galt i det? :)

Anonymous said...

Nei, det blir bare galt når du tror du kan gjøre akkurat hva du vil.

K(ristine) A(malie ) said...

Har du et eksempel, siden du vet så mye om meg? :)

Anonymous said...

Vet nok til å vite at du behandler de rundt deg litt som du selv ønsker.
"nå er vi venner, nå er vi ikke venner, nå er vi venner, nå er vi ikke venner"

K(ristine) A(malie ) said...

Så fint at du er så opptatt av å studere meg da, og at du ikke har noe bedre å ta deg til :)