Friday 28 November 2008

"Hva skjer med dyret?"

"Jeg lever for pelser! Jeg eeeeeeeelsker pelser! Det er vel ingen i denne elendige verden som ikke gjør det..!" For dere som ikke kjenner den igjen, så var dette en Cruella De Vil quote... Dette med å lage mote ut av en 50-60 døde dyr har vært en hit i alle tider, hvor makabert det enn høres ut. For det er jo det der er; makabert! Altså, en ting er å ta livet av én okse for å mette flere personer, men det å flå eks antall småtasser for kun å lage en kåpe/jakke som tilsvarer samme verdi som en livsforsikring? Unødvendig, rett og slett! En ekte pels á la mink for eksempel er utelukket for min del i og med at jeg ikke orker tanken på å ha på meg et titalls sånne som er på bildet til venstre. Stakkars små... Pels er stilig det, bevare meg vel, men ikke til enhver pris.

Nå skulle egentlig ikke dette være et innlegg som handlet om mine meninger om ekte pelser... Derimot så var det pels det skulle skrives om :P Jeg gikk nemlig til anskaffelse av en fuskpels fra Cubus for ikke så lenge siden, og første dag den var i bruk så var det en fyr som spurte meg "Hva skjer med dyret?" Tror han skjønte at pelsjakken var fake; det var vel heller det faktum at den ser litt "puffy" ut han reagerte på :P Den er litt sånn "oppblåst" på en måte. Jeg kan nå bevise at det finnes verre utgaver! Ta en titt på bildet under; er det flere enn jeg som ser likheter mellom Pixie Geldof og Cruella De Vil? Riktignok er jeg fan av oversized klær, men dette er rett og slett too much!




Som Perez Hilton skrev i sin sagnomsuste blogg: Hvilken avskyelig snømann flådde hun for å få den jakken? :O På den annen side så holder hun vel varmen inni der! 


Dagens opptreden:
Mr. Brodie (mattelærer) oppsummerer dagens mattetime i form av opera -> Er så greit med lærere som er litt fargerike! 

6 comments:

Anonymous said...

Åh, jeg syns pels er så ekkelt, tenk at du går med et drept dyr på deg? Æsj, alle værst syns jeg de gamle damene er som går med sånn gigantisk pelskåpe. De får ikke sette seg med meg på bussen for å si det sånn! Det ser absolutt ikke bra ut!

Camilla Didriksen said...

Jeg hater pels! :(

K(ristine) A(malie ) said...

Omana: Nei fy fader, det er bare ille! :S

Camilla: Mhm!

Lykke li said...

Jeg takler ikke pels !!! Og jeg synest ikke det ser bra ut heller....

Marita Førisdal said...

Ville bare informere at jeg har en super konkurranse på bloggen, kan love at premien er super<3

Mammabenti said...

Tuusen takk for det:D Gleder meg såå til å prøve kjolen;) Jeg hater pelser!