Monday 1 December 2008

Opp og hopp! ^^

Hei og hopp, det er 1. desember! Nå kan man endelig være julete med god samvittighet. Våknet opp til snøvær i dag tidlig, kom litt i julestemning av det^^ Ellers så har det jo vært verdenscup-åpning i hopp i Kuusamo i helgen, men jeg må innrømme at jeg ble ganske skuffet over selve konkurransen. Det som var greia var at farten var nokså presset (det vil si at de hadde satt den til å være ganske lav) grunnet oppdrift i bakken tidligere på dagen; altså var det gode forhold. Så, skjønner dere, snudde vinden totalt på flisa, og da ble forholdene tunge. Selv om de bestemte seg for å begynne på nytt igjen med bittelitt høyere fart så var det fortsatt kulehopping :| Bakkerekorden i den bakken er på 147 meter, og det sier litt om hvor skandaløst det var når bare 8-9 stykker kom seg over 120 meter i første omgang! De fleste hadde lengder på under 112 meter, og her snakker man om veletablerte hoppere på høyeste nivå! Det var jo ikke noen fare for noen ny bakkerekord akkurat, så hvorfor gjøre konkurransen såpass dull? De burde gått opp flere avsatser når det gjaldt farten. Menmen... I og med at jeg er ganske østerrisk av meg når det gjelder hoppsport, så var jeg fornøyd med resultatet; to av tre pallplasser! Hvordan norge gjorde det er vel ikke verdt å nevne engang... For å si det sånn: Man skal langt tilbake i tid for et verre resultat! 

Det begynner å bli en liten stund siden jeg hørte noe fra Raske Menn... Derimot så har "Raske Menn: Fastest Hits" har kommet ut på DVD nå, noe undertegnede er veldig glad for! La oss mimre litt ^^






Danglebærsangen



Rødhette og ulven



Mamma og pappa snakk




Nyheter for tunghørte



Nyheter for trær




Nyheter for hår

7 comments:

Lykke li said...

Jeg ELSKER Raske Menn ! haha, <3

De skal jo ha show her i Bergen før jul :D jihuu.

Jeg har fått litt julestemning jeg og :D Elsker det !

Anonymous said...

Gud jeg elsker Raske Menn<3

Hanna - ylini said...

du har å holde ut to dager til, som straff for de to julebrusene! :D

Anonymous said...

haha LOVE IT!

Camilla Didriksen said...

Raske menn er geniale, haha!

Anonymous said...

Raske menn er best! Digger dem så mye :)
Forresten, det bilde var ikke ekte, det er photoshop dessverre.. Tror du Miley virkelig ville vært venn med meg? haha

Ina said...

aah, jeg digger raske menn!:)