Wednesday 12 November 2008

Menstruasjon og sex = Flaut og pinlig?

I dag har magen min vært et skikkelig udyr å ha med å gjøre, har hatt så vondt! Vet hva det kommer av da, kvinnens "straff"; iallefall føles det sånn akkurat nå... Den Røde Revolusjon finner sted sånn ca hver fjerde uke, og for meg er det en påkjenning spesielt de tre første dagene. Mange vil kanskje si at jeg deler litt for mye informasjon akkurat nå, men jeg vil heller kalle det en advarsel: For å si det sånn, jeg kan skape storm i Akkevitglass! Så for deres egen sikkerhet ville jeg latt være å terge meg ut denne uken :D Anyways, jeg opplyste en kamerat av meg om at det var denne tiden av måneden, og han skrudde med en gang på dette-er-for-mye-informasjon-varsellampa. Til og med vi jenter oss i mellom nevner dette sjeldent for hverandre ved mindre man får et raserianfall på størrelse med et vulkanutbrudd; det er liksom ikke sånt man skal snakke om da. Men altså, er det virkelig så galt å snakke om menstruasjon? I bunn og grunn er jo dette biologi-pensum liksom... Vi kvinner blør, det er en naturlig greie! Bedre å si ifra at man har mensen til de menneskene man omgåes mye med, så slipper de å lure på hvorfor man eventuelt er dritsur eller har humørsvingninger osv. 

En annen ting jeg reagerte på i går er at det nå er en ny Disney-stjerne, Adrienne Bailon (som forøvrig er 25), som har vært litt naken foran et kamera... Altså, Disney-stjerner på Bailons alder har naturligvis kjærester, og man vil jo gjerne glede kjæresten sin litt noen ganger. Mange tar nude pictures, det har til og med jeg gjort. Saken er jo den at de sannsynligvis har sex også, og hva er egentlig så galt i det? Tror Disney at 6 åringer leser People eller Se & Hør?! De kan jo ikke forvente at skuespillere skal gå i kloster heller... Synd at stjerner som Bailon og Hudgens tydeligvis omgåes drittsekker som lekker sånne bilder til media, men likevel.. Man må skjønne at selv en Disney-skuespiller har naturlige drifter, det er som sagt NATURLIG! Barn kommer jo til verden i tegnefilmene for eksempel, men er det noen som har sett en stork? De fleste har sex, så hvorfor skal det være så jævlig tabu? Er det bedre dersom man kaller det copulation?

Jaja... Syntes videoen nedenfor passer bra, siden magen min er såpass disturbed som den er i dag!






"Disturbia" - Rihanna

2 comments:

Karoline said...

Jeg får bare noe sykt vondt i magen jeg. Og DET gjør meg sint.

Camilla Didriksen said...

Jeg er veldig enig med deg, skjønner ikke hvorfor det temaet er så jævlig tabu som det er i dag -.-