Thursday 22 January 2009

En iPod's rett til selvdestruksjon!

Enkelte ganger så hater jeg elektronikk. Så avhengig som vi faktisk er av elektroniske duppeditter nå til dags, så er det jo i bunn og grunn krise dersom det er noe som ikke funker. Eller, man blir i alle fall irritert :P I dag morges bestemte jeg meg for å ta med iPoden min ut på en liten luftetur, og jeg ante fred og ingen fare - helt til jeg skrudde den på. Funket gjorde den, men hvor i all verden var musikken blitt av?! Det kom ikke en lyd utav den. Kunne ikke skjønne hva i all verden som hadde skjedd, for den funket jo dagen før... Det første jeg gjorde da jeg kom på skolen i dag var å finne ut av hva lysene betydde, for den blinket litt rart (skiftet mellom grønt og orange). Til min store overraskelse så viste det seg at den blinkingen der betyr at det ikke finnes sanger på enheten. Det vil da si at min kjære lille iPod Shuffle har klart å slette alle sangene som var lagt inn, uten at den har vært koblet til en datamaskin! Jeg har seriøst ikke gjort noe som helst med den annet enn å skru den på ved hjelp av en on/off knapp, så kan ikke skjønne hvordan i all verden den har klart det. Hvem vet, kanskje den egentlig er selvmordsbomber eller noe i den dur? :| Sånn at den sprenger seg selv for å ødelegge dagen min? Er ikke så utenkelig egentlig... Kan hende det er så enkelt at den ikke liker band som Symphony X og Kamelot da, og da er det selvfølgelig bare én ting å gjøre - tilintetgjøre det! 

Ellers så er det jo snart tid for å begynne å snakke om Oscar-utdelingen, i og med at nominasjonene blir offentliggjort i dag (så vidt jeg har forstått), og tradisjonen tro så har nominasjonene til The Golden Rasberry Awards blitt offentliggjort i forkant. Denne gyldne bringebærprisen, også bare kallt Razzies, er en kåring av det verste på filmfronten det året som har gått. Hele nominasjonslisten finner dere ved å klikke her, men her er de filmene som blir regnet som årets verste:

"Disaster Movie" og "Meet the Spartans"
"The Happening"
"The Hottie and the Nottie"
"In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale"
"Love Guru"

Innvendinger, anyone? No? :) Tenker vi sier at den listen her er grei, jeg!


Today's Look: Pål sine høner!
Helt til slutt så vil jeg bare få lov til å påpeke at man fortsatt kan finne julegaver til store sterke mannfolk i en lekebutikk! I en lekebutikk butikk som heter "Rubens Varme Gleder" (ligger forøvrig i Bergen), så kom min kusine og jeg helt tilfeldig over de hodeplaggene dere ser på bildet under (dette var rett før jul). I og med at høner ikke er et helt ukjent verken som dyr eller konsept i vår familie, spesielt når det gjelder disse to herrene (som vi kan kalle "Høne" og "Pøne"), så var jo saken klar - de måtte rett og slett få hver sin i julegave! 



                                                                    Er de ikke søte? :D

Blogglisten

9 comments:

Anonymous said...

så avhengig(?) som vi er nå... dette er bare enda en grunn til at WWW.LARSMONSENFACTS.COM er hærlig ^^
samme med ( jeg jeg reklamerer ) WWW.WHENTECHFAILS.COM... anyways, bra innlegg ^^

Siri Helene said...

Har du sett love Guru? Det er egentlig en film man må se bare for å ha sett den:P

Ingen som skjønner helt hvor tragisk den er før man har sett den, og selv da må man le :P

K(ristine) A(malie ) said...

DS: Thanks... Men hva om nettet streiker? Da blir det ikke mye Monsen-facts :|

Siri: Haha, jeg har en anelse... Derfor jeg ikke har sett den, eller har planer om å se den ;)

Cecilie said...

Æsj, så kjipt når iPoden klikker sånn :/

Håper den blir snill igjen snart :)

Så forresten på profilen din at du har bra musikksmak :)

Hanna - ylini said...

...unnskyld, hva gjør the happening på den lista? sykt kul film jo!

Hanna - ylini said...
This comment has been removed by the author.
Karoline said...

Beste bildet jeg har sett!<3

K(ristine) A(malie ) said...

Cecilie: Så hyggelig at du syntes det ^^ Hehe, den har begynt å oppføre seg nå :D

Hanna: That's for you to know, and me to think about... I og med at jeg ikke har sett den altså :P

Karoline: De er enda herligere i virkeligheten ;P

Mona said...

Heheh.. elektroniske ting som ikke funker ja.. Komisk nok skrev jeg et innlegg om det nå i dag ;D

Me løøøøvez JOOOOOO!!! <33