Sunday 18 January 2009

Er du smartere enn en sau?

Det finnes tydeligvis ingen grenser for hva folk er villige til gjøre for å få den kroppen man vil ha. Vi har modeller som spiser bomull for å stille sulten, og vi har skihoppere som røyker for å oppnå samme effekt. Videre så har vi de som sverger til mat som har gått igjennom fordøyelsessystemet en gang allerede, og de som mener at en skje med sirup om dagen er mer enn nok. Listen fortsetter og fortsetter. Bortsett fra idrettsmenn som er kun et steg unna lungekreft (skihoppere er seriøst sinnsykt tynne, så at påstanden om at mange av de røyker ligger det nok noe i...), så finnes det mange gutter som har en stor drøm om å kunne se ut som Arnold Schwarzenegger på sitt beste en gang i fremtiden - heller før enn senere. Det er ikke akkurat noe nytt at det er en del gutter som propper i seg anabole steroider og diverse for å lettere få større muskler, og det er heller ikke noe nytt at mange klarer å vikle seg inn i dette i ganske tidlig alder. Derimot så er det nytt, i alle fall  for meg, at enkelte sverger til vetrinærmedisiner. Hva slags type vetrinærmedisin det er snakk om? Hold dere fast her nå: Abortmiddel for sauer! Er det bare meg, eller høres dette helt sinnsvakt ut? Altså, hvordan i all verden kan et middel som skal hjelpe en sau å kvitte seg med døde/skadde fostre hjelpe et menneske med å få større muskler?! Unnskyld at jeg sier det, men dette er ren idioti! Det tilsvarer den ideen at man legger på seg av tannkrem :| Snakk om å være dumme som sauer da! Det verste er jo at det er gutter som bare er 14 år gamle som tar det... Her er det snakk om ekstreme hormondoser som kan forårsake både det ene og det andre, og det viser seg at det har medført langt flere plager enn forbedringer. Det gjelder vel egentlig for steroider generelt... Les hele saken på nrk.no.

Dette er, i likhet med spiseforstyrrelser, et ganske stort problem. Og det er et problem som det fokuseres altfor lite på etter min mening. Om man bare kunne fokusert like mye på dette som man fokuserer på hva Jan Thomas mener om klesstilen til Siv Jensen... Men jeg antar at det siste der er mye viktigere, i og med at man tross alt ikke kan være partileder og se sånn ut! Her må norske medier rett og slett prioritere, og da må man velge det området der det faktisk er størst katastrofe :| Det må jo folk skjønne. At det går 25 år gamle gutter rundt i Fredrikstad med osteoporose, det vil si at man er like benskjør som en som er godt over dobbelt så gammel, det er liksom ikke så viktig. Hvem vil vel høre om unge gutter som har hjerter som har vokst seg til dobbelt størrelse av det som er normalt, når det faktisk finnes norske politikere som daglig gir Jan Thomas hjerteinfarkt?! Enkelte ting må man bare gripe fatt i med en gang, i alle fall når det finnes en politiker som får krisen på Gazastripen til å blekne. Det som er viktig, er jo faktisk å prioritere riktig! Så det jeg foreslår er at Siv Jensen slår på tråden til Jan Thomas asap før han velger å flykte fra landet, slik at vi slipper å bekymre oss for det! Eventuelt så kan det norske folk gå sammen om at Siv Jensen burde tiltales for klart brudd på loven om offentlig ordensforstyrrelse.

... Jeg regner med at dere skjønner hva jeg mener ;)

Dette bildet tok faren min da vi var en svipptur oppe i Mørkdalen rett utenfor Bergen, og det skulle ikke stå på poseringene nei! ^^

Dagens spørsmål: Er du smartere enn en sau? :)

8 comments:

Cecilie said...

Haha, bra skrevet! Og er enig i at det der tullet med sauemiddelet virka ganske idiotisk...

Forøvrig deler jeg også din frustrasjon over medias prioriteringer ;)

Hanne said...

Så stilig bilde:) Vet ikke om jeg er smartere enn en sau, men jeg håper jo det da;)

It's Aggy bitch! said...

hmm håper da det haha :P

Maria Helene Nilsen said...

Seriøst! Det har jeg ikke hørt noe om - syke greier.

Karoline said...

Jeg er ikke smartere enn en sau. Haha. Or.. I hope I am! <3

Anonymous said...

haha! ja jeg håre da det!

Caroline said...

Bra skrevet, oog interessant!
Om jeg er smartere enn en sau? Vetikke, har egentlig aldri snakket med en!:-)

Jorunn said...

Ja det der er bare sykt. Leste det idag jeg også... Hvem som gjør sånt.. Jeg er enig i alt du har skrevet og vet ikke hvor jeg skal begynne, men akkurat nå var jeg inni saue verden... Nei folk er rare...

Jeg vil helt klart si at jeg er smartere enn en sau, og vil helt klart si at en sau er mye smartere enn de alle fleste som ble gitt eksempel på her ;)