Friday 16 January 2009

Learning by doing wrong...

Jeg hadde en ganske skremmende opplevelse i helgen, noe som har kværnet rundt i hodet mitt hele uka. Som de fleste unge mennesker nå til dags så liker jeg å ta meg en fest en gang i blant. Nå er ikke jeg sånn at jeg drikker bare for å bli helt snurrepipp, men koser meg med det mens jeg først er i gang :) Har jeg en normal mengde mat i magen så tåler jeg en del, og inntil forrige helg så hadde jeg aldri opplevd at alkoholen hadde tatt kontrollen over meg. Så hvorfor i all verden skjedde det denne gangen? Svaret på det er at jeg var naiv og ufornuftig. For de av dere som har sett meg i levende live i det siste så har man kanskje lagt merke til at jeg har blitt litt tynnere, og det stemmer at jeg har gått ned noen kilo. Det er ikke sånn at jeg har vært på sultestreik, men har nok ikke spist så mye som jeg burde... Anyways, veldig ofte så er det jo slik at jo mindre man er, desto mindre alkohol tåler man. Noen som husker Sex and the City episoden der Carrie ble dritings på én martini? :P Hun var, som hun sa, en størrelse altforliten og hadde ikke spist den dagen. Man kan si at det samme skjedde med meg forrige helg. Var på fest hos/sammen med noen venner, og så dum som jeg var så hadde jeg bare spist en halv baguette den dagen. Kvelden begynte veldig bra, det var veldig god stemning. Før klokken 11 (så vidt jeg husker) så hadde jeg drukket "bare" noe sånt som 3 cider, to Fisherman shots og noen slurker øl og diverse. Selvfølgelig så tenkte jeg ikke noe over på det tidspunktet at det hadde tatt kortere tid enn vanlig med å komme i stemning, konsekvent så tenkte jeg jo at dette var jo ikke noe stress - vi tar en cider til! Plutselig så følte jeg meg innmari kvalm, og kjente at jeg bare måtte ut. Det var rett ut av leiligheten og ut i gangen, og så måtte jeg bare legge meg ned. Og der lå jeg. Aner ikke hvor lenge det tok før noen kom ut og geleidet meg inn i sengen til han vi var hos, ante ikke helt hvor jeg var engang. Nå kommer den flaue delen av det hele... Magen min begynte å leve sitt eget liv, og jeg hadde verken kontroll eller krefter til å holde igjen - jeg kastet opp utover hele gulvet! Klarte heldigvis å treffe en bøtte de neste gangene jeg måtte kaste opp, men jeg hadde seriøst ikke noe kontroll over hva jeg gjorde eller sa. 

Så det å drikke på tom mage er ikke akkurat veldig lurt. Da går det titusen ganger fortere enn hva det normalt sett gjør! Vet jeg ikke er den første som har hatt en sånn opplevelse, men det skremte meg. Grunnen til at denne opplevelsen skremte meg var fordi jeg mistet kontrollen. Det er ikke vanskelig å bli full, men blir man så full at man ikke har kontroll lenger så er man veldig utsatt. Det er ikke en heldig situasjon å havne i, for om det da skulle skje noe så har man ikke mulighet til å forsvare seg. Som sagt, jeg lå jo bare der i ørska. Han som satt litt inne hos meg for å holde meg med selskap var jo ikke videre edru (ingen var jo egentlig det), og han kunne lett ha prøvd seg, men han rørte meg ikke. Skal ikke påstå at det er den fyren jeg kjenner best her i verden, men jeg vet så mye at han aldri ville utnyttet den situasjonen til tross for x antall øl og en halv flaske Jack Daniels. Så at det faktisk var han som satt der, i det hele tatt at jeg var der med venner som passet på at jeg hadde det bra, det var veldig heldig. Altså hadde dette skjedd på en fest der jeg knapt nok kjente noen så kunne jo hva som helst ha skjedd! Man hører jo støtt og stadig om jenter som har blitt voldtatte på fest, og veldig ofte er en av grunnene at folk har drukket altfor mye. Alkoholen kjenner veldig få grenser... Det kan være den ene lille shot'en som er grunnen til at du våkner opp på Plata kun iført blomstrede mamelukker og en gul sydvest!

Hvorfor har jeg valgt å ta dette opp... Dette er ikke ment som noen preken som har som hensikt å få folk til å bli avholds, men heller som en liten oppfordring til å være forsiktig. Som sagt så er ikke jeg den første som har blitt såpass snydens, men når jeg tenker på at dette kunne ha skjedd et annet sted med så og si bare ukjente mennesker så føler jeg meg regelrett dum. Ærlig talt, selv om jeg er knappe 20 år gammel så føler jeg meg for gammel til å være så uforsiktig! Selv når man drikker så bør man ta visse forhåndsregler, som for eksempel å få i seg nok mat tidligere på dagen. Ikke minst at man holder seg med folk man kjenner! Det er veldig lett å være etterpåklok, som dere skjønner... 

Jaja, learning by doing wrong I guess... Håper jeg var litt smartere da jeg satt sammen gårsdagens antrekk :P






Yesterday's Look:
Det vi har her er en rutete kjole fra Floyd og en svart genser fra ICHI. Tights'en er fra Cubus. Kjedet, som egentlig har en omkrets på 25 meter og kan fint brukes som hoppetau, lasso og pisk, er fra Voice of Europe! 

21 comments:

Siri Helene said...

Skjønner det var skremmende, har opplevd noe liknende selv en gsng. Skulle på konsert, hadde ikke spist noe, og klarte å drikke altfor mye altfor fort, kasta opp :P Lars-Christian ble så bekymret at han beordret meg hjem til han igjen. Det er egentlig ikke noe morsomt å være full på en bule... :P

Anonymous said...

ikke pokker om du skulle være der når du var så sjuk som du var Siri...


Kristine da, dette er da ikke likt deg :P kan egentlig ikke se for meg deg sånn "heltborti ørska" =P
prøvd å finne ut hvor mange enheter du fikk i deg den kvelden ?

See ya 'round =)

Anonymous said...

Add: Bra jobbet idag, fått vekk alle flekkene :D

smaker det enda da :/ :P

K(ristine) A(malie ) said...

Siri: Tror det var like greit at han ba deg dra hjem... :P

DS: Som sagt, det skal ikke så mye til når man drikker på tom mage :| Vet at jeg ikke drakk noe mer etter at jeg kastet opp.

Krii said...

sv: UUu:D thanks

huff, drikke på tom mage... ikke bra!:p

Caroline said...

Åh uffda! Håper daten går greit og blir fort over da! Haha<3

Anonymous said...

Skjønner at det var skummelt. Jeg mener: Det er en grunn til at jeg er avholds ;)

Jeg har en vennine med samme problem. Hun er 1, 63 og veier 40+ kg. Hun drikker omtrent hver fredag itillegg til å være femten. Jeg har vært med ut en gang, og da klarte hun ikke å gå og spøy.. Det er så forferdelig at hun ikke skjønner hva hun gjør mot kroppen sin! Jeg blir så irritert når jeg ikke klarer å fortelle henne det. Og trust me, jeg har prøvd!

Maria Helene Nilsen said...

Har nok gått på den samme smellen en del ganger. Det er ikke bra og slikt burde man være flinkere å passe på!

Krii said...

sv: haha! Du har det ja! din lille snik:o og forresten! Har ikke sett atte du går på skole i sfj før nå! bor du der også eller? :) Jeg hadde lyst til å gå på skole der, men så syns jeg at det var litt unudvendig når jeg bare skulle gå almenn, som de også har her i larvik.

It's Aggy bitch! said...

fine klær :)

Hanna - ylini said...

den kjolen var søøøt! vilha.

Abra said...

Se på den lyse siden, nå harru prøvd det ihvertfal xD

Anonymous said...

kjenner meg igjen! Synes antrekket ditt var super søtt:)

Anonymous said...

SV: ja, det kan du trygt si! har spart i 2,5 mnd :D

Jorunn said...

Flott du var...

Mona said...

Hehe, ikke noe å ta på vei for.. er bare 2 uker siden jeg spydde ut dobbeltsenga og halve soveromsgulvet.. og jeg er snart 27.

:D *high5*

Gla i deeeeg<33

Camilla Didriksen said...

Kult antrekk :)

Krii said...

sv: jepp , jeg går andreåret ja;D

Anonymous said...

SV: bleking av tenner #2 har kommet ut nå ;)

Marthe Sofie said...

Så søt den rotete kjolen var!

Jorunn said...

Sv. Ja sant de var kule...

Du er forresten ikke den eneste som har gått på smeller på tom mage.. Det er skummelt hvor mye det har å si om man har spist noe eller ikke...