Saturday 28 February 2009

Guess who's back!

Heisann folkens! :)

Etter å ha hatt en pause fra bloggingen så har jeg bestemt meg for å begynne så smått igjen ^^ Da jeg skrev forrige innlegg var jeg forferdelig sliten, og selv om man ikke har en leserskare som tilsvarer den til f.eks Blondinbella så er det fortsatt litt stressende å ha det oppdatere-hver-dag-presset... Akkurat da så orket jeg ikke det, og da ble det som det ble I guess. Er som sagt ikke tilbake for fullt enda, tar det litt gradvis. Kommer vel til å skrive 2-3 innlegg per uke, vi får se litt!

Som dere kanskje ser så er både det ene og det andre nytt her nå :P Blant annet så har jeg byttet bloggnavn til "Momsepomsen", og hva/hvem er nå det? Are Kalvø, som blir regnet som Norges beste kåsør (med andre ord så har han ganske god kontroll på bruken av ironi og sarkasme), utga boka "Syden" for noen år siden - og overraskende nok så handler den nettopp om Syden. Eller rettere sagt, nordmenn i Syden. Det kan vel mildt sagt sies å være et kapittel for seg selv... Kalvø harselerer med det meste i den forbindelse :P  Han gir også "tips" til hva man kan gjøre dersom man skulle kjede seg i Syden, blant annet å finne på titler på bøker som man enten gjerne skulle ha lest eller man regner med blir utgitt om ikke lenge. "Lisa gikk til helvete" og "Lisa var ute etter øl" er blant Kalvøs forslag til titler på barnebøker, i tillegg til den fengende kokeboktittelen "Flesk og duppedittar". Kalvø hadde også følgende ide om en barnebokserie:

Momsepomsen
Momsepomsen II
Momsepomsen begynner på skulen
Momsepomsen drar på ferie
Momsepomsen får ein bror
Momsepomsen drikk seg skikkelig full
Momsepomsen blir pumpa
Momsepomsen viser voldelige tendensar
Momsepomsen hamnar i dårlig selskap og fattar interesse for våpen
Momsepomsen blir sikta for brotsverk mot menneskeslekta
Momsepomsen blir dømt i FNs krigsforbrytardomstol
Momsepomsen ankar

Jeg liker Momsepomsen, men det er ikke dernest sagt dette er historien om mitt liv! Dersom noen lurer på om dette ville vært titlene på de tolv første kapitlene i min selvbiografi, så kan jeg ikke si annet enn at jeg da i så fall ville hatt ganske lite å skrive om :| Om jeg skulle skrevet en selvbiografi ville dette vært mer sannsynlige kapitteltitler:

Momsepomsen
Momsepomsen - Ene og alene
Momsepomsen skjønner i tidlig alder at tran er til for ikke å tas
Momsepomsen låser dagmammaen sin inne på toalettet
Momsepomsen lager dypvannsbombe
Momsepomsen tar seg en slurk Martini 
Momsepomsen tar seg enda en slurk Martini
Momsepomsen blir kastet ut i utdanningssystemet
Momsepomsen drar til Syden
Momsepomsen og den brukne høyrearmen
Momsepomsen 10 år senere - Den store fyllefesten på Grønland
Momsepomsen og den pikante trekanten


Gawd it's good to be back! x)



14 comments:

Anonymous said...

Kult at du er tilbake!

K(ristine) A(malie ) said...

Hehe, good to be back ;)

Unknown said...

Deilig at du er tilbake! Savnet deg :)

Ville jeg fått en plass i din selvbiografi? :P :P :P :P

Heldig du som har en uke fri nå! Jeg vil ha fri også!!!

Glad i deg :)

It's Aggy bitch! said...
This comment has been removed by the author.
K(ristine) A(malie ) said...

Hege: Seff hadde du det!! :D Du vet at dersom jeg ikke trenger å komme i fysikken så har jeg fri i to uker ;) <3

Anonymous said...

Selvfølgelig kan vi det, har linket deg nu :)

Velkommen tilbake. Har nylig gjort et comeback jeg og ^^

Anonymous said...

åååå! JES! du er tilbake :)

AlexandraEi said...

Kjempe søt blogg du har! Gleder meg til å følge bloggen din videre!
Jeg legger gjerne deg til på bloglovin viss du vil legge meg til?:)

Hanna - ylini said...

søt ny blogg ^^
velkommen tilbake!

Siri said...

sv: tusen takk :_)

Krii said...

bra du er tilbake:D Gleder meg til å følge bloggen din fremover :)

Anniken said...

der var du igjen ja:P hehe skjønte ikke hvor bloggen din hadde blitt av, men skjønte det nå da;P hehe
Fin bloggen hadde blitt forresten;D

Marthe said...

så bra at du har bestemt deg for å komme tilbake :) veldig fin blogg:D

Cecilie said...

Hyggelig at du likte blogganbefalingen min :)

Og velkommen tilbake! ^^