Wednesday 11 March 2009

Kunsten å være ond...

Enkelte ganger så har jeg slitt skikkelig med å finne ut hva jeg skal blogge om, på sånne dager der det ikke har skjedd noe som helst whatsoever... I dag derimot så har jeg flere ting å skrive om, og tenkte jeg skulle starte med å rydde opp i en liten "misforståelse". På gårsdagens innlegg så fikk jeg beskjed av Herr eller Fru Anonym om at jeg er undervektig, og at jeg ser direkte usunn ut. Til det har jeg bare én ting å si: Jeg er ikke undervektig på noen som helst måte! Sånne kommentarer sårer meg ikke fordi jeg liksom skal veie noen kilo for lite, men fordi denne personen lyver meg rett opp i trynet! For meg er dette hån, rett og slett. I og med at jeg overhode ikke ser syltynn ut på bilder i det hele tatt, så må denne personen ha sett meg nylig; og da vet også denne personen at det han eller hun sier ikke stemmer. Jeg har innrømmet før her på bloggen at jeg har slitt med spiseforstyrrelser i mange år, og det jeg ser i speilet kan sammenlignes med det av en strandet hval. Uansett hvor mange ganger folk sier til meg at dette overhode ikke stemmer, så er det fortsatt hvalen jeg ser. Derimot så er det ingen i min omgangskrets som mener jeg er undervektig, og om det faktisk hadde vært fare på ferde så hadde det garantert blitt lagt merke til. Så det jeg syntes denne anonyme personen burde gjøre er å komme med den samme påstanden i et tilfelle der det faktisk stemmer, i stedet for å presentere den som blank løgn til meg. Til deg som skrev det: Du er OND!

Så var det over til noe langt mer grusomt. Noen har kanskje fått med seg at det i dag har vært en skolemassakre i den tyske byen Winnenden. En 17 år gammel gutt ved navn Tim Kretschmer sprader inn på sin gamle ungdomsskole med et skytevåpen han hadde tatt fra farens våpensamling og iført svart kampuniform, og bare noen minutter etter at han fyrte av det første skuddet så hadde han tatt liv av 15 personer - hvorav 9 var elever mellom 15 og 16 år! På skolen tok han også liv av 3 lærere, og da han flyktet fra politiet så tok han liv av 3 helt tilfeldige mennesker. Mer enn 100 skudd avfyrte han, før han til slutt tok sitt eget liv. Det har blitt hevdet at Kretschmer hadde planer om en langt større massakre, men ble hindret av at politiet ankom skolen kort tid etter at skytingen startet. Det spekuleres også i at han var ute etter å drepe kvinner, ettersom 11 av de 15 som ble drept var kvinnelige elever og lærere. Dette melder nrk.no. Jeg fatter ikke hvordan sånt som dette her kan skje... Det skal ikke skje! En så ung gutt skal ikke føle den trangen, den desperasjonen, som driver ham til en sånn grusom handling! Alle de menneskene som blir rammet av denne tragedien... Foreldre som mister barna sine, mennesker som mister en ektefelle, ungdommer som mister vennene sine... En hel verden i sjokk, en verden som tillater et barn(!) å utøve sånn ondskap! Jeg forsvarer overhodet ikke det han har gjort, og galskap er ingen unnskyldning, men en 17 år gammel gutt gjør ikke dette uten grunn. Man blir ikke gal uten grunn. Noe må ha kick-startet denne galskapen hans, og drev ham til det punktet der ingenting spiller noen som helst rolle. Dersom han var gal av natur, gal uten grunn, så hadde han ikke vist noen tegn til planlegging - for det er jo ingen tvil om at dette var planlagt. Det svir når jeg tenker på hvordan dette kunne vært unngått dersom en eller annen hadde oppdaget utviklingen hans, eller at faren hadde kvittet seg med den helvetes våpensamlingen! Dersom de hadde mistanke om at han var ustabil så kan jeg ikke fatte og begripe hvordan de kunne ha sånne ting i huset, selv om den var innelåst. Det finnes ingen unnskyldning for hva Kretschmer gjorde, men det kunne vært unngått... Det er alt jeg sier.

Huff... Nå ble det altfor mye død og galskap. Dette innlegget må inneholde noe trivielt også føler jeg... Bare sånn helt til sist så kan jeg nevne at jeg var på 11. plass på Blogglisten i kategorien "personlig" i går :D Var en dag i forrige uke da jeg lå på 5. plass, og samtidig var på 53. plass på topplisten... Litt moro det da :)


18 comments:

Vicky M said...

kul att du leser bloggen min :)

Anonymous said...

ææ, du skriver myyyye ! haha :)

Kanon at du har kommet så høyt opp :)

Monica said...

Jeg forstår deg. Det er irriterende at folk sier ting de ikke veit noe om

Anonymous said...

Morro ^^

Krii said...

haha, spesielt da! hvorfor skal man kommentere å si at folk er undervektige ? raare folk :p

Anonymous said...

så morsomt:D

AlexandraEi said...

at noen gidder å bruke tiden sin på å rake ned på noen!

Anonymous said...

Jeg ville holdt det for meg selv, hvis hun ikke hadde slengt "strandet hval" kommentaren...

K(ristine) A(malie ) said...

Anonym: Vi vet begge at det du påstår er bullshit, så hva i all verden er det du vil oppnå? Det kan umulig være godt ment når du ikke tør å oppgi navnet ditt engang!

Anonymous said...

Jeg blir bare utrolig irritert når en som er så tynn som deg påstår at hu er tykk. Og jeg kunne egentlig ikke brydd meg veldig mye mindre om deg, bare syns du skal få opp øynene og si at du er tynn! :)

It's Aggy bitch! said...

artig da :)!

K(ristine) A(malie ) said...

Haha, unnskyld at jeg ler... Du bryr deg ikke om meg, men leser alikevel bloggen min og bryr deg såpass til å slenge ut en usann kommentar om helsa mi? Det forklarer jo egentlig det meste... Det jeg foreslår nå er at du faktisk leser første delen av dette innlegget, leser kommentarene både her og på innlegget under og videre slår opp "undervektig" i en ordbok.

Case closed ;)

Anonymous said...

Hm, skjønner ikke at du klarer å holde deg jeg Kristine.
nå skal ikke jeg uttale meg om hvordan jeg syns du skal syns (?) du ser ut, men jeg kan virkelig ikke skjønne at du IKKE tenner på alle pluggane når du hører sånt, det ville jeg gjort:P
Gratulerer med at du kom så høyt opp da! :)

K(ristine) A(malie ) said...

Haha nice try, but I'm not that stupid ;)

Anonymous said...

Worth a shot though ? ;)

AlexandraEi said...

Jeg liker desiget ditt

K(ristine) A(malie ) said...

Worth a shot at what exactly? Humiliating me? Making me feel even worse about myself than I already do? I don't know whether it was you that wrote those first anonymous comments, and quite frankly I don't really give a shit about who did, but why are you commenting at all? What do you want from me?

Anonymous said...

og det er derfor gutter ! dere ikke skal krangle med Jentene om hvordan de ser ut !

det er en lost cause.

bare inrømm deet gutter, kvinner er det sterkere kjønnet :-p