Monday 23 March 2009

Kaninen som elsker Menn som hater Kvinner :D

I går så var min mor og jeg på kino og så "Menn som hater Kvinner". Hun hadde riktignok vært på førpremiere i Oslo og sett den, så hun var nå forberedt på hvor grusom den var... Det var ikke jeg! Altså, jeg trodde jeg hadde sett det meste av syke plot, men dette her overgikk det meste! Her er det snakk om grusomme voldtektscener der så og si ingenting blir overlatt til fantasien, twisted familieforhold, drap, forsvinninger og sist men ikke minst: Mange menn som hater kvinner! Med Lisbeth Salander og Mikael Blomkvist har Stig Larsson, may he rest in peace, skapt geniale karakterer som det er nesten umulig å ikke bli fan av. Og Noomi Rapace da, som spiller Lisbeth Salander... For en skuespillerprestasjon :O :D Det er ikke mange som hadde taklet den rollen, i og med at Lisbeth er såpass spesiell som hun er, men Rapace gir karakteren sin et fullverdig ansikt - selv om hun egentlig er litt for pen med tanke på hvordan Lisbeth blir beskrevet i bøkene. Nå har ikke jeg lest boktrilogien, men av hva jeg har hørt av andre så er det ikke mye forskjell mellom bok og film angående historie og karaktertyper; de har fått med det meste :) Jeg har så utrolig lyst til å skrive om filmen fra begynnelse til slutt, for den er så bra(!), men tror kanskje "gleden" blir tusen ganger større om man går og ser den selv uten at man vet hvordan den slutter (som med de fleste filmer) :P Det er en realistisk krim dette her, selv om man ikke skulle tro at mennesker kan bli så syke i hodet... Men jo, se den! :D

Today's Look: Kristine Rabbit!



I dag så har jeg på meg en søt kjole med en kanin på, kjøpt på Zara, som overraskende nok var litt fresh til brune jeans :O Jeansene er fra M.A.P.P forsåvidt! Basic svart genser fra BikBok, og svarte støvler fra DNA. På topplokket har jeg et svart hårbånd fra Accessorize, og armbåndene er fra Friis :)

15 comments:

Hanna - ylini said...

gi meg genseren din :P

Hanna - ylini said...

ops, jeg mente "gi meg kjolen din".
men det går helt fint om du gir meg genseren din og ^^
men ikke enten eller.

Anonymous said...

Jeg SKAL også se den filmen :-D
Skikkelig fine armbånd btw.

AlexandraEi said...

nydelige armbånd!

Solveig Irene said...

Jeg må få sett menn som hater kvinner. Droppa å lese alt du hadde skrevet fordi jeg var litt redd for å få avslørt for mye x)
Men den genseren var søt!

Krii said...

kule armbånd:D

og jeg ELSKER den filmen jeg også! Så den i går, og 'lisbeth' var sykt bra skuespiller! Jeg digga hu, hehe

Solveig Irene said...

Sv: Haha, ok. Leste hele innlegget nå, så da var det greit :) Vurderer å lese boka først, og leie/kjøpe filmen senere.

..og takk^^

Marianne said...

Jeg gleder meg til å se den filmen altså!
Stilig outfit!!

Karoline said...

For en sykt kul outfit! <3

Anonymous said...

kule armebånd ^^

Anonymous said...

drittfine armbånd!

Frida Kathrin said...

Skal se den i morgen, gleder meg som en unge : D

AlexandraEi said...

Du var kjempe pen på håret !;)

Camilla Didriksen said...

Kult antrekk :)

Siri Helene said...

Gratulerer med dagen :)